76 Panter

Her kan du legge ut bilder og fortelle om ditt Tempo-prosjekt. Beskrive ditt forhold til Tempo, eller legge ut bilde fra ditt verksted.

Moderator: Guttorm

Svar
Nils holger
Sted: Lillesand

76 Panter

Legg inn av Nils holger »

Fikk faktisk denne panteren av fetteren til kona. den var godt oppbrukt og det meste inkl. motoren var oppbrukt. Hadde mye gamle deler liggende og byttet til meg endel. Brukt sete var umulig og få tak i, men klarte og skaffe seteramme og skumgummien, Så sete er nytrekt. Et brukbart styre slet jeg også med, så det ble og nytt. Vil jo ha mopeden i bra stand, og kjøremessig skikkelig. Dempere bak, bremseband og hjullagere nytt. Motoren er den første 50s motoren jeg kjøpte på ebay i 2008 en 76 modell som aldri har vært åpnet. Har såvidt prøvd mopeden, men det lille jeg har kjørt fungerer den fint :D Håper på mange fine turer på denne til sommeren :wink:
Vedlegg
Panter '76.png
Panter '76.png (326.34 kiB) Vist 1734 ganger
Pioner 8 med årer

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Re: 76 Panter

Legg inn av Guttorm »

Denne var jo kjempetøff!
Hadde selv en 370 og bedre sykler å kjøre langt på finnes ikke for min del :)
Har du beholdt den slik den opprinnelig var bortsett fra styre, drev, kjede, motor og sal?
CARPE DIEM!

Nils holger
Sted: Lillesand

Legg inn av Nils holger »

Takker Guttorm :D Nei måtte plukke den ned. Felger og skjermer var spraylakert i sølv. Skjermene var det rustet hull og var ganske så ødelagte, så der fikk jeg tak i noen godt brukte. Hjulene klarte jeg og fjærne gammel lakk med lakk fjerner og retting, så de ble ok. Fotviler festene var bøyde og feste var ødelagt på den ene siden, samt støtte feste som var godt "herpa". Hadde vært sveisa og forsøkt reparert på på en skikkelig dårlig måte. Så der matte jeg legge endel timer i og få det skikkelig. (måtte faktisk lakke litt der for at det ikke skal ruste) Drevet er faktisk det som satt på den, det var ok så det er bare vasket. Det høres ofte fort gjort ut , men du som har drevet mye med dette vet at det går ganske så mange timer for og få en bra moped uten og full restaurere den Guttorm :wink:
Pioner 8 med årer

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Jeg syns du er flink Nils holger :wink:
CARPE DIEM!

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Legg inn av Christian »

En Panter er alltid i gode hender hos Nilsemann!

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Absolutt!
Nilsemann Thu!
Han får de til å gå ganske bra også :idea: :wink:
CARPE DIEM!

Svar