Olga, min "nye" 84 modell corvette.

Her kan du legge ut bilder og fortelle om ditt Tempo-prosjekt. Beskrive ditt forhold til Tempo, eller legge ut bilde fra ditt verksted.

Moderator: Guttorm

Svar
midget77

Olga, min "nye" 84 modell corvette.

Legg inn av midget77 »

Dette er den første tempoen jeg har på ca 40 år. Før det hadde jeg blant annet noen tråmopeder fra 50 tallet, en corvette med cometmotor, en 125 sport (?) fra slutten av 50 tallet. Den hadde jeg 175 motor og NSU (?) 125 motor på.

Plutselig kjøpte jeg meg en sliten 84 modell corvette.

Hun har sikkert vært innom flere unggutter, for det er gjort litt av hvert med henne.

All den blå lakken på tanken er fjernet, og erstattet av noen forkjellige klistremerker.

Det ene lykteøret er sveiset på--ganske stygt.

Øvre feste for venstre støtdemper er boret opp og gjenget opp med ganske mye større bolt.

Jeg tror det er noen problemer med venstre hjullager framme.

Styret er skiftet med et biltemastyre.

Hoveddysa mangler.

Gasshåndtaket er skiftet ut med et eller annet annet. Det har en lysbryter som ikke er koblet til noe. Den ligner på håndtaket til en MT5.

Dette er de tingene jeg har funnet hittil.

Jeg har begynt å ta henne fra hverandre, og legge delene i plastposer, med skisser og fotografier.

Hvis det er hyggelig her kommer jeg til å la dette være stedet for restaureringsbloggen min. Bilder vil følge.

Det første problemet jeg har kommet til er hvordan jeg åpner forbremsen. Jeg vil gjerne se hvordan lagrene ser ut. Hjulet er tatt av gaffelen, men mutterne er ikke fjernet. Skal bremsekjoldet bare dras av etter at mutterne er fjernet?
Olga- 84 modell corvette

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Re: Olga, min "nye" 84 modell corvette.

Legg inn av Christian »

Hei, velkommen til forumet.

Bremseskjoldet sitter løst, så om det sitter fast, er det noe feil som ikke er riktig. :wink:

Legg ut bilder etter hvert som prosjektet skrider frem. Jeg følger med her, men er ikke flink til å kommentere.

Litt egenreklame; her finner du det meste av deler du trenger.
http://veteranmopeden.mystore3.no/

Christian.

Svar