Har riper i metallet på tanken. Altså ikke selve lakken men sidene av tanken. Dette angår også eksospotten. "Småbulkene" er vel ikke stort å redde.
Noen som har noen råd angående det å kvitte seg med riper? Da i sidene på tanken og eksospotte. Er snakk om en Corvette.
Har også noen rustpartikler på ene siden av tanken og bakgaffelen. Noen måte å kvitte seg med dette?
Takk på forhånd.
Riper i metall og rustpartikler
Moderator: Guttorm
-
- Innlegg: 87
- Registrert: 12 des 2012 18:16
- Sted: Sandnes
Re: Riper i metall og rustpartikler
Du har riper i fornikling alså ?
Hvis du noen gang skulle stjele en foto-boks fra E-39 så la være å sette den på soverommet! Den tar nemlig bilder når det går for fort!
Re: Riper i metall og rustpartikler
Grove riper i krom er vanskelig å fjerne. Smårust kan du ta med stålull. En bra behandling er stålull (uten såpe, selvsagt!) og Owatrol olje. Ha litt Owatrol på en dott stålull, puss grundig over til du har fått vekk så mye smårust som mulig, tørk vekk resten av Owatrolen, la det tørke til dagen etter. For bedre glans kan du gå over med pussefille og Autosol. Autosol på tube får du på Biltema, Toshov rekvisita, bensinstasjoner og sånt. Funker OK på krom, men er virkelig supert på aluminium. Regn med å bruke litt håndkraft, men om utgangspunktet ikke er altfor ille kan du få til brukbar forbedring med denne metoden.
Om du har lakkrust kan du også forsegle den med Owatrol, men ikke bruk stålull på lakk. Det blir for tøft. Bruk bare en fille og dra over med Owatrol. La det trekke inn noen minutter og tørk av alt overflødig! Det siste er viktig, ellers får du seige rester av Owatrol olje utenpå lakken. Det pynter ikke opp. Deretter kan du kjøre på med litt tøff lakkfornyer eller "rubbing compound" og så vanlig polering til slutt. Det blir ikke som nylakkert, men du kan redde mye original lakk fra "ille" til "brukspreget original stand" med dette.
afr.
Om du har lakkrust kan du også forsegle den med Owatrol, men ikke bruk stålull på lakk. Det blir for tøft. Bruk bare en fille og dra over med Owatrol. La det trekke inn noen minutter og tørk av alt overflødig! Det siste er viktig, ellers får du seige rester av Owatrol olje utenpå lakken. Det pynter ikke opp. Deretter kan du kjøre på med litt tøff lakkfornyer eller "rubbing compound" og så vanlig polering til slutt. Det blir ikke som nylakkert, men du kan redde mye original lakk fra "ille" til "brukspreget original stand" med dette.
afr.