Andersen's Panter [Oppdatering 16.1.2013]

Her kan du legge ut bilder og fortelle om ditt Tempo-prosjekt. Beskrive ditt forhold til Tempo, eller legge ut bilde fra ditt verksted.

Moderator: Guttorm

AndersenTuning
Sted: Særp

Re: Andersen's Panter [Oppdatering 30.10.2012]

Legg inn av AndersenTuning »

Ikke skyt meg for dette gutta, men det blir ''ny'' sal:
Bilde
Hadde denne salen liggende, som egentlig hadde havnet på skroten hvis jeg ikke skulle bruke den. Har allerede laget ferdig fester som må sveises fast i salramma, så her blir det ikke kapp og sveis i ramma altså :!: :roll: Planen er å få trekt den opp på nytt. Ellers venter jeg enda på deler. Forferdelig treige på tollkontoret :!:
-Tempo Panter 470 (Oppussingsobjekt)
-Honda MT5 (Bruksmoped)

AndersenTuning

Re: Andersen's Panter [Oppdatering 14.12.2012]

Opdatering 14.12.2012

Fikk endelig delene som jeg har venta lenge på i dag :D

Ny veiv, utgående aksel, erstatningscoil (hvis den andre også skulle kvelde), girsplint, nye lameller +et pakningssett :)

Bilde

Og slik ble Pantern med den andre salen jeg modda til! Storfornøyd :D

Bilde
-Honda MT5 (Bruksmoped)

AndersenTuning

Re: Andersen's Panter [Oppdatering 11.1.2013]

Oppdatering 11.1.2013
Etter en god utfordring med clutchen og litt småtteri ble jaggu motoren komplett!

Nye lameller ferdig montert med noen ekstra clutchfjører enn det som satt der fra før! 12 stk. nå, var kun 6 når jeg klyvde den..

Bilde

Montert på!

Bilde

Nå er det bare å bytte over tenninga fra 4.girsen, smelle på sylinder og fylle olje som gjenstår :) Kommer en ny oppdatering fortløpende!
-Honda MT5 (Bruksmoped)

Nils holger
Sted: Lillesand

Legg inn av Nils holger »

Bra jobb gutt :D Du trenger ikke 12 clutch fjærer, da får du en clutch som er fryktelig tung og klemme inn.
9 fjærer holder i bøttevis. En godt oppsatt Athena slurer aldri med 9 fjærer. Tenninga fra 4 girs motoren passer ikke. Mye tynnere kon på svinghjulet til 4 girs motoren. Har du shimset veiva riktig? Har du gjort tingene riktig her får du en rasende god motor :wink:
Pioner 8 med årer

AndersenTuning

Takker og bukker :) Tja, jeg får jo prøve med de 12 fjørene! 6 av de var litt kortere, men jeg fikk alikevel god med spenn i de!
Veiva ble shimset opp av ''fagmann'' og kontrollert deretter :) Alt av lager og simmeringer er splitternytt, virker som en tight og fresh motor hittil :)
Hvis svinghjulet ikke passer, får jeg nok bare prøve å bytte tennplata :) Regner ikke med at svinghjulet til RE-motorene genererer stort mer strøm enn til 4. girsen?
-Honda MT5 (Bruksmoped)

Nils holger

Det var godt og høre. Da er det blitt en god motor :D Motoren heter egentlig akf5 :wink: . Vet jo ikke hvor din motor kommer fra, men det en som kommer ra en tempo re er det 12 volts annlegg med cdi boks.
Pioner 8 med årer

AndersenTuning

Ja det er jeg usikker på selv og egentlig, men han jeg kjøpte den av påstod at det er en RE-motor. Men støpemerkene i blokkene tilsier at den er støpt i 1981, så da kan vel ikke det stemme?
Men uansett så fikk jeg liv i den i kveld :D Etter mye krangel med tenninga, fyra den jaggu til! Putra veldig fint og rolig, ingen stygge lyder. Merket også at responsen var merkbart bedre :) Men drevet jeg hadde fra før passet ikke på den nye akslingen, så før jeg får prøvekjørt den litt, må jeg dreie ut riktig kon i drevet, og finne på en løsning til venstre fothviler!
-Honda MT5 (Bruksmoped)

AndersenTuning

:D
Bilde
-Honda MT5 (Bruksmoped)

AndersenTuning

Noen vet om Fighter-framdreva har litt større kon/diameter enn RE-motorene på den utgående axelen? Er veldig stor forskjell på mål mellom den gamle og den nye utgående axelen :?
-Honda MT5 (Bruksmoped)

Nils holger

Bare bruk et vanlig 50s drev. Det er bare den såkalte re motoren som har mindre kon. Drevet du skal ha er hylle vare hos f,eks Christian eller Kjell Berg..
Pioner 8 med årer

Svar