Andersen's Panter [Oppdatering 16.1.2013]

Her kan du legge ut bilder og fortelle om ditt Tempo-prosjekt. Beskrive ditt forhold til Tempo, eller legge ut bilde fra ditt verksted.

Moderator: Guttorm

Svar
AndersenTuning
Sted: Særp

Re: Andersen's Panter [Update 6.4.2012] Oppdatering!

Legg inn av AndersenTuning »

Ikke umulig det, Christian :)
-Tempo Panter 470 (Oppussingsobjekt)
-Honda MT5 (Bruksmoped)

AndersenTuning

Re: Andersen's Panter [Update 27.4.2012] Oppdatering!

Oppdatering på førstesiden, folkens! Ta gjerne en titt, og legg igjen en kommentar mens du enda er i siget :D
-Honda MT5 (Bruksmoped)

AndersenTuning

Ingen som har stift-tenning til Panter? Vet noen om Corvette-tenninga og Panter-tenninga passer over hverandre?

Nå kommer snart en sylinder jeg har massert litt tilbake fra boring, så det hadde vært moro å fått gnist i den igjen :D
-Honda MT5 (Bruksmoped)

AndersenTuning

Fikk montert den ny-borra sylindern idag med nytt stempel :) Kommer nok en oppdatering utover når jeg får tak på et nytt tenningssystem.
Er forresten ute etter å kjøpe komplett Bosch stiftsystem til Panter. Gir opp det Motoplat tullet snart :lol: Ta kontakt om du har!!
-Honda MT5 (Bruksmoped)

AndersenTuning

Fikk lånt meg en coil her om dagen, og da starta den jaggu igjen :) Prøvde senere å skjøte den gamle pluggledning på coilen min grunnet mistanke om brudd, men det var ikke til hjelp. Det ''positive'' i dette er at jeg har fått bekreftet at det er coilen som har røket! Dermed ønskes følgende kjøpt:
- Motoplat coil til Panter 470 med elektronisk tenning!
Skrik ut om du har, jeg kjøper snarest! :)
-Honda MT5 (Bruksmoped)

Nils holger
Sted: Lillesand

Legg inn av Nils holger »

Ja den er det svake punktet. Christian selger disse nye :D Samme coil på 50s. Har alltid en i reserve selv. da to stk har røket for meg tidligere.
Pioner 8 med årer

AndersenTuning

Takk for tipset :) Da skal jeg jaggu sende han en melding! Vi får håpe jeg kan få den i orden til moppesesongen 2013 :)
-Honda MT5 (Bruksmoped)

AndersenTuning

Da var ''ny'' coil anskaffet og Panteren prøvestartet! Nå gjenstår det å bytte dekk, gå over bremser og få festet spenningsregulatoren skikkelig, før jeg eventuelt kan begynne å kjøre litt mer med den :) Oppdateringer kommer etterhvert!
-Honda MT5 (Bruksmoped)

AndersenTuning

Re: Andersen's Panter [Oppdatering 10.10.2012]

Da har jeg fått kjørt litt og prøvd ut Pantern igjen :) Må si at jeg har blitt mektig imponert over hvor lette Panter-motorene er å trimme, i forhold til Corvette-motorene! For tiden fungerer motoroppsettet meget bra, og jeg er veldig fornøyd med hvor sterk denne er. Klarer fint å aksellerere opp til 50 i motbakke :D

Men nå har det seg sånn at jeg holder på å koble vekk de orginle instrumentene, og i det jeg tok ut kontakta på stikket oppunder instrumentene forsvant bare baklyset :?:
Dette synes jeg var merkelig, og jeg har enda ikke kommer frem til hvem ledninger som skal kobles sammen for at baklyset skal lyse igjen. Så fort jeg kobler til kontakten, lyser baklyset igjen :lol: Legger ved et bilde av lednings''rotet'' om noen har hjelp å tilføye :)
Bilde
-Honda MT5 (Bruksmoped)

AndersenTuning

Re: Andersen's Panter [Opppdatering 25.10.2012]

Ute å luftet Pantern i dag :) For øyeblikket fungerer alt av bremse-/bak- og framlys. Klarte heldigvis å rydde vekk ledningsnettet til instrumentpanelet og få alle lysa til å fungere fint igjen, så da så jeg ingen grunn til å holde Pantern innendørs i det fine været! Har forøvrig fått hevet og planet sylindern, så den er virkelig i slaget om dagen!
Bilde
-Honda MT5 (Bruksmoped)

Svar