Her har jeg et par bilder av "nyanskaffelsen".

- IMG_0617.JPG (81.15 kiB) Vist 2027 ganger
Slik fremstod den ved henting. Hadde ikke vært startet siden 2002.

- IMG_0616.JPG (68.45 kiB) Vist 2027 ganger

- IMG_0618.JPG (67.66 kiB) Vist 2027 ganger
Synd at den var kostemalt sort og hvit, for lakken under så ut til å være i grei stand.

- IMG_0724.JPG (79.18 kiB) Vist 2027 ganger
Og slik ble den etter polering, vasking, start, skifting av sete og skifting til hvitsidedekk. Jiihaaa!

- IMG_0691.JPG (71.4 kiB) Vist 2027 ganger
Min lillebror på 14 år syntes det var stas å prøvekjøre mopeden fra 1961 i vår morfars motorsykkeljakke fra 1950 med Bassehjelm fra 50/60-tallet!

- IMG_0899.JPG (70.71 kiB) Vist 2027 ganger
Monteringen skrider frem. Har imidlertid et problem: Bolten som går gjennom ramma og som har til oppgave å holde baksvingen på plass, vil IKKE ut! Har banket veldig hardt på den med hammer og brukt rørtang for å vri den ut av stilling, men den rikker seg ikke. Har en ny bolt, så gjør ingenting at den blir ødelagt. Men jeg får jo ikke baksvingen av. Farsken! Har hatt på rustfjerner, men siden baksvingen blokkerer inngangen til hullet hvor bolten sitter, blir det ikke stor suksess.
Guttorm skrev:Behold sete som det er for det er orginalt slik. Vil påstå du gjør noe dumt i å trekke det om kun pga. at det er svart på toppen i stedet for rødt
Det var ikke det jeg mente. Har et komplett rødt sete med noen hull i, og har i tillegg et komplett sort sete som er perfekt. Jeg bare er usikker på hvilken moped som skal få hvilket sete. Begge setene er originale og ingen skal trekkes om
Og her kommer en skikkelig Øglænd-nøtt:
hvilken doning tilhører DETTE speedometeret? Den har stått på gården her en evighet nå:

- speedometer.png (109.33 kiB) Vist 2027 ganger
Dersom ingen klarer det, legges et nytt hint-bilde ut senere.
Gikk forøvrig tom for lakk etter at tanken, den SISTE delen som skal lakkeres, var 80% ferdiglakkert. Og boksene koster 340 kr

Typisk.