Tempo Lett Swing 230 1960'

Her kan du legge ut bilder og fortelle om ditt Tempo-prosjekt. Beskrive ditt forhold til Tempo, eller legge ut bilde fra ditt verksted.

Moderator: Guttorm

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Re: Tempo Lett Swing 230 1960'

Legg inn av Guttorm »

Fine bilder :!:
Stammer speedometeret fra en ergometersykkel mon tro?
Ja jobben med å skifte foringer til baksvingen kan være en lei oppgave men slett ikke umulig :idea:
CARPE DIEM!

Otto

Legg inn av Otto »

Ganske riktig, det stammer fra en ergometersykkel(Hvordan i alle dager visste du det)
Har ikke gått kjempefort fremover med prosjektet i den siste uken (Kanskje ikke rart med tanke på at jeg har jobbet 140% stilling ved et sykehjem...). Men litt er nå i alle fall gjort. Jeg har lakkert tanken og skal legge på trafikkskilter i morgen etter jobb, og kromdekslene. Her kommer noen bilder:
Skruene.jpg
Skruene.jpg (35.31 kiB) Vist 1812 ganger
Disse to skruene er ødelagte og sitter fastrustet. Skal jeg vinkelslipe?
Bak rattet.jpg
Bak rattet.jpg (22.69 kiB) Vist 1812 ganger
Slik vil det se ut første turen bak rattet :o
Bolten.jpg
Bolten.jpg (28.34 kiB) Vist 1812 ganger
Denne foringen får jeg rett og slett ikke ut. Sitter like mye fast som en toåring på en franskeksamen!
Dekalene.jpg
Dekalene.jpg (19.22 kiB) Vist 1812 ganger
Blanke og fine... i alle fall etter litt mer puss
Delene.jpg
Delene.jpg (24.78 kiB) Vist 1812 ganger
Se som delebordet vokser!
Framdelen.jpg
Framdelen.jpg (24.95 kiB) Vist 1812 ganger
Blir mye rart til overs fra delemopeden. Dette SKAL IKKE kastes. Selges eller gis bort. Man kaster ikke tempodeler. Basta. :x
Motoren.jpg
Motoren.jpg (25.41 kiB) Vist 1812 ganger
Denne motoren, Sachs 50/3 skal da heller ikke kastes...?
Tanken.jpg
Tanken.jpg (22.23 kiB) Vist 1812 ganger
Det er tanken som teller!
Tannbørste.jpg
Tannbørste.jpg (26.29 kiB) Vist 1812 ganger
God natt Tempoen min, pappa skal synge godnattasang men du må børste dekalene dine først! :lol:
Vedlegg
Skruene.jpg
Skruene.jpg (35.31 kiB) Vist 1812 ganger

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Flott oppdatereing Otto!
Noen må da gi tilbakemelding selv om de fleste gir f... i det :!:
Skruene som holder bakskjerm og bagasjebærer borer du ut. Vinkelsliper er for de som driver roadrace og bygging av kule køstøm biler i amerika :roll:
Bor i senter av hode først med en M4 bor, deretter en M6 eller 7.
Baksvingforinger ja :idea: Det kan være en hard nøtt som du også finner endel info. om her på forumet.
Prøv å lirke et baufilblad mellom baksving og ramme slik at du får frigjort baksvingen. Deretter er det bare å gå løs med propan, dor, bor og det som må til for å få disse foringene ut som vanligvis sitter bom fast :?

Lykke til!
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Flott oppdatereing Otto!
Noen må da gi tilbakemelding selv om de fleste gir f... i det :!:
Skruene som holder bakskjerm og bagasjebærer borer du ut. Vinkelsliper er for de som syns dette er tøft og for de som enten driver med jernbinding eller roadrace og bygging av "kule" køstøm-biler i amerika :roll:
Bor i senter av hode først med en M4 bor, deretter en M6 eller 7.
Baksvingforinger ja :idea: Det kan være en hard nøtt som du også finner endel info. om her på forumet.
Prøv å lirke et baufilblad mellom baksving og ramme slik at du får frigjort baksvingen. Deretter er det bare å gå løs med propan, dor, bor og det som må til for å få disse foringene ut som vanligvis sitter bom fast :?

Lykke til!
CARPE DIEM!

Otto

Legg inn av Otto »

Da står jeg overfor et dilemma:
Jeg har to potensielle rammer for mopeden.
Den første stammer fra den originale mopeden, og alt er i orden. Men den er ikke registrert, og må på visning for å kunne få skilt.
Den andre har jeg fått tak i, det er også en ramme til en Tempo Lett Swing 230, og har papirene i orden så bare å bestille skilt. MEN her er den ene baksvingforingen ødelagt. Brukte verkstedpressa på 3 tonn for å få ut den gjennomgående bolten i midten og da fulgte en av de to foringene med, totalt ødelagt og sitter fast i bolten. Så synd for den.

Dilemmaet er da: Skal jeg 1) gå løs på originalramma, satse på at mopeden går greit på visning, dog med gode foringer og ingen problem
Eller skal jeg 2) Prøve å presse ut foringene i originalramma og sette dem i den andre reigstrerbare ramma... Dette kan jeg ikke og aner ikke hvordan man gjør.

:cry: Hvorfor møter man kun på problemer i en slik operasjon????!?!?!

Brukeravatar
Kåre Wetten
Sted: St. Hanshaugen, Oslo

Legg inn av Kåre Wetten »

Skjelden noe problem med visning av en moppe så lenge papirene er i orden og at moppen ikke er blitt meldt stjålet. Jeg ville satse på den rammen med skikkelig baksvingforing!
Har Tempobrødrene Swing 31 (58) , Taifun 35 (53) Comet 600 (50) , søster Trygg Corvette 300 (45) og ikke minst lillebror Trygg Fighter 230 (44).

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Ikke gi opp på halvveien, Otto :wink:
Få ut hele foringen men ville for all del aldri lagt så my press på ramma. Har selv prøvd med hydraulisk presse men sitter har mer tro på bruke litt mer list å lempe.
Tenker man etter så er det ikke rare "pappen" disse rammene er laget av :wink:
Du finner endel info. om fjerning av baksvingforinger i tidligere tråder.
Spør du meg ville jeg brukt den orginale ramma. Da slipper du kjedelige opplevelser med passform o.l.

Ikke glem å poste bilder som du er så flink til, Otto :)
CARPE DIEM!

Otto

Legg inn av Otto »

Hurra! Her har det gått så fort i svingene at jeg nesten ikke har fått tid til å skrive om det! Bilder taler vel mer enn ord:
tempo1.jpg
tempo1.jpg (65.13 kiB) Vist 1752 ganger
Her har jeg hengt opp ramma (beholdt originalramma) og baksjermen. Det tok lang tid før jeg fant noen som hadde poppnagletang.
tempo2.jpg
tempo2.jpg (57.95 kiB) Vist 1752 ganger
Hengt opp i fjøsen og nye deler monteres på.
tempo3.jpg
tempo3.jpg (74.66 kiB) Vist 1752 ganger
Framhjul og kjedekasse montert på.
tempo4.jpg
tempo4.jpg (59.2 kiB) Vist 1752 ganger
Motor på plass.
tempo5.jpg
tempo5.jpg (78.74 kiB) Vist 1752 ganger
Ferdig montert. Mangler bare bakre skvettlapp og Swing-dekal, men de delene har jeg liggende på lur.
tempo6.jpg
tempo6.jpg (70.04 kiB) Vist 1752 ganger
tempo7.jpg
tempo7.jpg (68.74 kiB) Vist 1752 ganger
tempo8.jpg
tempo8.jpg (78.18 kiB) Vist 1752 ganger
Det eneste problemet er vel at den ikke starter :-(
Fikk en entusiast til å ordne opp i motoren for nesten 3000, og så starter den ikke en gang!
Jeg skal ta kontakt med han om noen dager... fram til da kan jeg jo "sykle" på den.
Lakken var heller ikke av høyeste grad, og bare en liten skramme så er du nede på bart metall.
Har brukt mellom 200 og 300 timer på å få sykkelen slik den er nå, så veldig skuffende at motoren bare sier brrrrrr og ikke BRRROOOMMM!!! :lol:

jaja... blir nok mere prøving av motor de neste dagene.

rodtang
Sted: Eidsvoll

Legg inn av rodtang »

Ser bra ut! Men det er skuffende at den ikke virker da...
Tempo Corvette 380 Jubileumsmodell

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Noe nytt på Tempo Lett Swing fronten, "Jan Otto"? :wink:
Har du lyst å meddele hvem denne dyre "entusiasten" er?
CARPE DIEM!

Svar