Hei alle tempofolk!
Mange år siden jeg skrev her sist, men kanskje setter noen av dere pris på en oppdatering.
Den gamle blå tempoen (Swing 230, 1960) som denne tråden egentlig handlet om, står fortsatt inne i fjøsen. Jeg har begynt å studere, og bor derfor ikke på gården lengre. Til sommeren har jeg lyst til å prøve å fikse dette motorproblemet, saken er den at jeg fortsattt mangler veiv og svinghjul til denne gamle SAHCS-motoren med turbo.
Derimot har jeg fått meg motorsykkelsertifikat, og har kjørt mange turer på min Puch SV 175 fra 1959. Den har mye historie, det var en stygg ulykke med den i 1959 som gjorde at han som eide den ble ganske skadet og derfor har den bare kjørt 13 000 kilometer. OL-mester Sverre Stenersen har stått for reparasjonen av den. Jeg har kjørt turer på over 200 km med den uten nevneverdige problemer.
I høst morknet korka i bensinkrana, og da jeg ikke fant en erstatning, har tanken stått uten bensin (inne i en uoppvarmet garasje) siden i oktober. Dette vet jeg jo er veldig dumt. Jeg har sendt mail til Kjell Berg men de har ikke svart meg enda, jeg vet ikke om de selger deler til Puch eller om Tempodeler passer til Puch.
Legger ved noen bilder. Det kan vel være artig å se.

her er Puchen under en langtur til Nord-Trøndelag.

Her er bensinkrana til puchen som er relativt råtten.

Den gamle blå lever fortsatt!

Jeg og en venn fant hans bestefars gamle Jawa fra 1957. Den hadde forøvrig stått i huset til Helmer Hansen, som var med Amundsen på Sydpolen.
Takk for god hjelp under restaureringsarbeidet av Tempoen. Uvurderlig hjelp, dere er greie folk.
Otto