Urørt Corvette 280

Her kan du legge ut bilder og fortelle om ditt Tempo-prosjekt. Beskrive ditt forhold til Tempo, eller legge ut bilde fra ditt verksted.

Moderator: Guttorm

Brukeravatar
Kåre Wetten
Sted: St. Hanshaugen, Oslo

Urørt Corvette 280

Legg inn av Kåre Wetten »

Her er min "urørte", men langt fra uskrudde Corvette 280. Den var så stygg, hvis man har lov til å kalle en Tempo for det, at jeg bare måtte ha den.

Motor går og gir virker perfekt! Måtte bare skifte potta først!

Bilde
Litt konservering av rusten her så blir det bra. Har baklys og banandeksler til den også!
Bilde
Noen som har et litt bedre sete? Legg merke til en blå flaken som er på tanken! :P
Bilde
Litt Autosol på krommen så blir det en ekte "ratbike"
Sist redigert av Kåre Wetten den 26 aug 2010 13:58, redigert 3 ganger totalt.
Har Tempobrødrene Swing 31 (58) , Taifun 35 (53) Comet 600 (50) , søster Trygg Corvette 300 (45) og ikke minst lillebror Trygg Fighter 230 (44).

Brukeravatar
Tanklokk
Sted: sandefjord
Kontakt:

Re: Urørt Corvette 280

Legg inn av Tanklokk »

skimter n fz baki der og holder du på med sånna?

hennind
Sted: Eggedal, Buskerud

Legg inn av hennind »

likte den der
1979 Tempo Panter 370
1988 Volvo 240GL
1988 Ford Sierra
1973 Datsun Cherry 120A F II

Brukeravatar
Kåre Wetten

Tanklokk skrev:skimter n fz baki der og holder du på med sånna?
Denne står nok i fellessgarasjen hvor det både er nfz'er og vespaer og tempoer om i nannen :lol:
Har Tempobrødrene Swing 31 (58) , Taifun 35 (53) Comet 600 (50) , søster Trygg Corvette 300 (45) og ikke minst lillebror Trygg Fighter 230 (44).

Brukeravatar
Kåre Wetten

Lagt til nye bedre bilder av "styggen" :D

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Legg inn av Guttorm »

Regner med den får god pleie hos deg, Kåre Wetten?
Denne inngår i rekkene blandt orginale mopeder noe det bare blir færre og færre av...
En orginal moped med litt overflaterust og slitt lakk er jo stygt som fy. Går jo ikke an å kjøre rundt på noe slik :?:
På jubileumstreffet sist helg kunne de orginale Tempoene telles på at par små "beibi hender"

Nei restaurèr alt som restaureres kan er mitt motto :!: :o :P

Fått tak i bakskjerm da, Skwetten?
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Kåre Wetten

Denne skal få sin daglige totaktsolje og kanskje hende blir brukspeden sommer som vinter (flott med håndgir da vet du). Det blir å vaske og smøre det som skal smøres og som sagt konservere rusten.
Det eneste som er riktig dårlig på denne er bakskjermen hvor du ser at det sideskjørtet er forsøkt skrudd på og som slenger innpå hjulet. Håper å få tak på en godt brukt, men hel en!

Det morsomme er at den første tempoen min var en slik en 280. Den som jeg kjøpte av broderen og som jeg brukte ramma til da jeg kjøpte den vraka 300'en. Dette var så langt tilbake som i 1974.
http://www.tempoklubben.com/Billedgalle ... p?pos=-351

Husker ikke helt hva jeg gjorde at alle delene som ble til overs, men trolig var det noen som fikk dem???

Brukeravatar
cørvæ
Sted: SKJEBERG

Legg inn av cørvæ »

ser fler og fler kommer kjørende med sån patinia . er det inn ??????????????
eller er de bare blakke å tomme for lakk ???????????
:lol: :lol: :lol:
GØY I SKJEBERG
MAKKRELEN HAR KOMMET
HAKKESPETT BOKA ØNSKES KJØPT

HUSK Å HA KAPPE SKIVER NOKK

انجن سے سائیکل صحت مزہ آ رہا ہے

BARE SE. IKKE RØRE. PÅ LINKEN UNDER
http://moped4fun.trykker.com/

Brukeravatar
Kåre Wetten

Neida. Har så mange pene og flotte peder at jeg følte at jeg trengte en som sto litt mer i stil med han som eide den for å si det slik! :D
En til hverdagsbruk rett og slett. Vet ikke om jeg får den klar til Vaieren i år, men det kommer flere anledninger!
Dessuten må jeg jo også ha en Corvette her i hovedstaden også for å leve opp til navnet! :P

Brukeravatar
cørvæ
Sted: SKJEBERG

Legg inn av cørvæ »

Kåre Wetten skrev:Neida. Har så mange pene og flotte peder at jeg følte at jeg trengte en som sto litt mer i stil med han som eide den for å si det slik! :D
En til hverdagsbruk rett og slett. Vet ikke om jeg får den klar til Vaieren i år, men det kommer flere anledninger!
Dessuten må jeg jo også ha en Corvette her i hovedstaden også for å leve opp til navnet! :P

JEG SYNES DEN LIGNER LITT PÅ NY EIER :shock: :shock: :shock:
SKAL DU IKKE KJØRE DEN SLIK DEN ER. BARE LITT JUSTERING FOR HOLDE :lol: :lol: :lol:
GØY I SKJEBERG
MAKKRELEN HAR KOMMET
HAKKESPETT BOKA ØNSKES KJØPT

HUSK Å HA KAPPE SKIVER NOKK

انجن سے سائیکل صحت مزہ آ رہا ہے

BARE SE. IKKE RØRE. PÅ LINKEN UNDER
http://moped4fun.trykker.com/

Svar