Urørt Corvette 280

Her kan du legge ut bilder og fortelle om ditt Tempo-prosjekt. Beskrive ditt forhold til Tempo, eller legge ut bilde fra ditt verksted.

Moderator: Guttorm

Brukeravatar
Kåre Wetten
Sted: St. Hanshaugen, Oslo

Re: Urørt Corvette 280

Legg inn av Kåre Wetten »

I slutten av april så stilte jeg og 280en opp til dyst for å spre litt godlyd. En film skulle ha Corvette-lyd og lydfolkene ringte oss i TTOO. Det ble en time med hard jobbing. Starte, stoppe, støtte ned, støtte opp og ikke minst kjøring med båndopptaker på bakasjen for å få den riktige kjørelyden. Skal bli spennende å se filmen (Kong Curling) med premiere i september! :D
Har Tempobrødrene Swing 31 (58) , Taifun 35 (53) Comet 600 (50) , søster Trygg Corvette 300 (45) og ikke minst lillebror Trygg Fighter 230 (44).

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Legg inn av Guttorm »

Kåre Wetten skrev:I slutten av april så stilte jeg og 280en opp til dyst for å spre litt godlyd. En film skulle ha Corvette-lyd og lydfolkene ringte oss i TTOO. Det ble en time med hard jobbing. Starte, stoppe, støtte ned, støtte opp og ikke minst kjøring med båndopptaker på bakasjen for å få den riktige kjørelyden. Skal bli spennende å se filmen (Kong Curling) med premiere i september! :D
Artig :)
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Hva er bokstaven i reg.nummeret på 280en, Geir :?:
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Kåre Wetten
Sted: St. Hanshaugen, Oslo

Legg inn av Kåre Wetten »

D naturligvis! :D
Har Tempobrødrene Swing 31 (58) , Taifun 35 (53) Comet 600 (50) , søster Trygg Corvette 300 (45) og ikke minst lillebror Trygg Fighter 230 (44).

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Kåre Wetten skrev:Her har du en enda mer sliten Safir (Råfis) sett under Stram Vaier lørdag. Denn sykkelen hadde L-skilter og da er den fra Rogaland?

Bilde
Denne skulle jeg så absolutt hatt for nå går det mot salg av Safiren jeg kjørte på treffet i Tigerstaden :)
CARPE DIEM!

Nils holger
Sted: Lillesand

Legg inn av Nils holger »

Ja den var fin :D Har faktisk fått skikkelig sansen for de godt patinerte mopedene etterhvert. Har solgt unna de jeg har pusset opp :shock: Bygde opp en panter nå i vinter hvor jeg brukt 90% gamle deler. Noe nytt blir det jo alltid, men ser godt brukt ut. Skal du selge Safiren Guttorm :?:
Pioner 8 med årer

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Nils holger skrev:Skal du selge Safiren Guttorm :?:
Ja jeg selger Safiren (for andre gang) :wink:
Du vet det er Corvette for meg, Nilser`n! Greit at de går fort og er blanke og alt det der men det er fremdeles Corvettemotoren som tiltaler meg...

Bra du har fått opp øynene for at en Tempo kan være minst like god selv om den ser brukt ut :wink:
En lokal helt skrev på at patina er oppskrytt her på forumet. "Hold an kjetting! Ankeret først!" tenkte jeg. Det går jo ikke an å sammenligne det blanke jallagreiene folk produserer mot det gamle, lett patinerte :?: Det som er gammelt og SER gammelt ut har sjel. En restaurert Tempo har sjelen sin begravd i avtrekket til sandblåserkabinetttet er nå min OPPRIKTIGE mening :idea:
Har hørt fra flere at de nærmest har tregt seg ihjel etter å ha tatt lakken av en moderat sliten Tempo for enten lage en "sølvblank" blingbling Tempo som ikke kan se dagens lys av frykt for å få litt støv og skitt på den :oops:

Kommer du til Dalen, Nils?

Jeg kjører Tempo bort. Om det blir 2,3 firergirer med eller uten comet har jeg ikke bestemt meg for ennå. Kanskje blir det 175 kubikk også. Det er det kort og godt jeg som bestemmer :o
CARPE DIEM!

Nils holger
Sted: Lillesand

Legg inn av Nils holger »

Ja du er jo og forblir en "propell" mann :lol: Ja glnsbilde sykklene mister jo ofte litt av bruksverdien da en ofte blir så redd for de. Forstålig nok, men det er jo gøy og bruke det litt og slippe og ha angst for litt riper og bruks spor. Jeg vet jo ikke når noen treff er i sommer :?: Vet jeg skal til Spania første uka i Juni, men det hadde vært gøy og fått med seg et treff i år og.
Pioner 8 med årer

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

For min del blir det treffet i Dalen som går første helg i juni og treffet i Tigerstaden som har størst prioritet, utenom Gullingen selvfølgelig :)
"Tidenes tur" sitat Jonas :)
CARPE DIEM!

Svar