460 83 mod

Her kan du legge ut bilder og fortelle om ditt Tempo-prosjekt. Beskrive ditt forhold til Tempo, eller legge ut bilde fra ditt verksted.

Moderator: Guttorm

Brukeravatar
Wastegaten
Sted: Sandefjord

Re: 460 83 mod

Legg inn av Wastegaten »

Dette ser bra ut. Stå på vidre. :D
-75 DBS Apache
DBS Kombi Bird og Kombi Lux

Oldtimer

Legg inn av Oldtimer »

heisann igjen dere

Jeg har problemer med hull i framgaffelen, regner med dette ikke er mulig å sveise siden foringene som går der inne da kommer til å bli ødelagt ved kjøring.
Chromen på demperne er også borte enkelte plasser noe som heller ikke hjelper foringene.
Men jeg noen sa meg det likevel ville vært bedre å bytte de ut med annen type dempere som vistnok skal gi bedre veifølelse på mopeden.
Er det noen som kan bekrefte dette, og ev hvor jeg kan kjøpe disse?
Takker for svar.

Oldtimer

Legg inn av Oldtimer »

Heisann
Nå har sønn startet demontering og overhalling av motoren på pantern. Han bruker den faktisk som "prosjektarbeid" på skolen. :)

Enkelte av delene kjøpes helt nye,men siden noen mangler, samt at andre er ødelagte lurer jeg på om noen av dere kunne hjelpe.
(Ifølge Kjell Berg A/S var enkelte av delene mye rimeligere å kjøpe brukt, så derfor spør jeg her.)

Først så er en av magnetene på svinghjulet delvis knust. Neste som mangler er dekselet som sitter på samme side,
Arma opp til stempelet er også bøyd og må skiftes.Å så mangler han framdemperne foran enda.

Så da lurer vi på om noen av dere har noen av delene svinghjul, rådearm,deksel og/eller dempere å selge.
(på første bildet av denne tråden vises hvilke deler jeg mener.)

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Legg inn av Christian »

Høres ut for meg som om det enkleste er å få tak i en brukt motor. Er det stålråde med nålelager, er det ikke umulig å skaffe til en grei pris. Svinghjul og motordeksel er vel enklest å finne på et bruktmarked, f. eks. Ekeberg i mai eller Glåmdalsmarkedet i april.

Christian.

Oldtimer

Legg inn av Oldtimer »

Hvertfall et nålelager der.
Ikke like enkelt å dra på de plassene siden vi bor i trøndelag.
Om flere ser denne posten og har delene liggende hadde det vært fint om dere kunne selge :)
Takk igjen :)

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Legg inn av Christian »

Er det kon eller rett bolt nede i veiva der råden sitter? Pleier å ha rådekit på lager, men nå er jeg tom. Men skal bestille opp igjen.

Christian.

Jensen

Legg inn av Jensen »

Hvordan går det med denne? :)

Svar