Tempo Lett Swing 270 1960 mod

Her kan du legge ut bilder og fortelle om ditt Tempo-prosjekt. Beskrive ditt forhold til Tempo, eller legge ut bilde fra ditt verksted.

Moderator: Guttorm

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Re: Tempo Lett Swing 270 1960 mod

Legg inn av Guttorm »

Støtdemperene som orginalt skal være til Lett Swing ser slik ut: http://www.norsk-tempomuseum.com/utstil ... 200918.htm
Støtdemperene som Balgård har lagt ut for salg popper etter min oppfatning opp rett som det er...
Disse slanke forkromma ståldemperene med konisk avslutning på dekkrøra derimot er så godt som umulige i brukbar kvalitet... :?
Corvette 240en ble også levert med slike dempere; http://www.norsk-tempomuseum.com/utstil ... 200893.htm
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Penere Tempo Lett Swing enn denne skal man nok lete lenge etter:
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnkode=16927664
MEGET skjeldent at det hvite er så bra! Spesielt der man holdt beina for å ungå å bli våt på beina...
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Noko nytt her da? :)
CARPE DIEM!

vwhotrod
Sted: Oslo

Legg inn av vwhotrod »

Den swingen var pen ja! Kanskje jeg bare skal kjøpe en "ferdig" moped? He he..

Neida, har ikke gitt opp, men har holdt på med bil i det siste.. Skal innom værste senere i dag og se om jeg ikke får laget meg en liten "to-do" liste.
1960 Swing, snart på veien igjen..
I found Jesus. He was behind the couch..

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

vwhotrod skrev:Skal innom værste senere i dag og se om jeg ikke får laget meg en liten "to-do" liste.
:)
Greit med "litt" planlegging i det man holder på med men FOR slavisk skruing tror jeg nok kan føre til at man brenner i begge ender og går lei...?
For min del så tar jeg ofte ting som det kommer når det gjelder skruinga uten noen tidsfrister og hastverks-opplegg.
CARPE DIEM!

vwhotrod

Legg inn av vwhotrod »

Nå er den ferdig..

Bilde

Brukeravatar
Kåre Wetten
Sted: St. Hanshaugen, Oslo

Legg inn av Kåre Wetten »

Har du vært i Brumunddalen og handlet? :P
Har Tempobrødrene Swing 31 (58) , Taifun 35 (53) Comet 600 (50) , søster Trygg Corvette 300 (45) og ikke minst lillebror Trygg Fighter 230 (44).

vwhotrod

Legg inn av vwhotrod »

hvem? Jeg?

He he.. Joda, har nok det. Ettersom ting tar tid med prosjektet så tenkte jeg å se om jeg ikke fikk tak i en ped til, som kanskje kan bli kjørbar med litt mindre arbeid. Det er jo kjedelig å bare skru, ikke kjøre!

Var det du som var å så på denne tidligere Kåre Wetten? Veldig hyggelig han som solgte den i hvertfall..

Mopeden er i hvertfall en 58 med 8700 km på tellern, orginalt verktøy og sykkelpumpe i oppbevaringsrommet. Jeg tar gjerne i mot tips om ting som bør utføres før oppstart på en sykkel som har vært lagret de siste 20 åra.. Jeg ser for meg at forgasserrens, rense bensintanken og ny tennplugg er et must. Og muligens ny girolje? Hvilken olje?

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Ny Lett Swing nummer 2 altså?
Prøv start før du gjør noen ting som helst men ikke bruk for mye tid hvis den ikke vil. En Tempo skal normalt starte p å 1.,2. eller ihvertfall 3. tråkket.
Hvis den ikke gjør dette har den enten fått for mye eller så er det noe som ikke stemmer.

Fyrer den så stopper du for da vet du at der er liv i den og du kan påbegynne nødvendig "service" som forgasser og potterens og alt det der...
Ny bensin og kontroll av at motoren har girolje må du selvsagt sjekke. Forgasser kan for alt man vet være gullende ren som den er.
Girolje spørsmål kan sikker andre svare på. Dette temat har vel vært oppe rundt tusenmillioner ganger tidligere på forumet og koden kenkker du ved å bruke søkefunksjonen.
CARPE DIEM!

vwhotrod

Legg inn av vwhotrod »

Dette blir nr to ja.. Det går fremmover med det orginale prosjektet også, er straks klart for å legge på siste strøk lakk og klarlakk. Håper å få nyervervelsen i gang slik at motivasjonen kommer på topp til å få ferdig prosjektet!

Hvem vet, kanskje det blir et tempotreff på meg i sommer?

Svar