Tempo Lett Swing 270 1960 mod

Her kan du legge ut bilder og fortelle om ditt Tempo-prosjekt. Beskrive ditt forhold til Tempo, eller legge ut bilde fra ditt verksted.

Moderator: Guttorm

Brukeravatar
FredrikT
Sted: Åkrehamn, Karmøy

Re: Tempo Lett Swing 270 1960 mod

Legg inn av FredrikT »

Hehe :D Er utrolig hvor mye rart som kan havne oppi en Tempo :D Det er vel en del av sjela til den :wink:
Tempo Saxonette 120
Tempo Handy
Tempo Corvette 290
Tempo Panter 370
Tempo Comet 600
Tempo Panthena 370
Tempo Comfort

Gnisten Tempoklubb

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Legg inn av Guttorm »

Bensinforgifta mus ja! Har hørt om diesel dyr...
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Per
Sted: Fæssa / Gjøvik
Kontakt:

Legg inn av Per »

det trur jeg er første gang jeg hører om mus i bensintanken :lol:
50's in the 60's!

Westby Corvette 240 -61, Tambar Comet 600 -66, Trygg Trigger Sport 810 -67, Trygg Corvette 300 -68, Zündapp C 50 Sport -75, Corvette 380P -92

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Den mellomste sønnen min som går i første klasse hadde tegnet en tegning på skolen igår.
Tegningen skulle forestille en "Tempo Swing Lett" som han sa :) Dobbelt eksosutblås hadde den og greier :)
For å komme med en teori om "mus" så har den vel søkt ly i en tank uten tanklokk som har stått med påfyllingshullet opp. Reine fella dette da!? Tenk deg selv hvis noen hadde kastet deg inn i en tank med et rundt hull langt over hode, glatte vegger og bensingass. Eeek! Hadde ihvertfall jeg sagt
Over til mopeden :D
Styreklemmene fikk jeg kjøpt på Ekeberg. Ville tatt telefonrunden til de forskjellige forhandlerene og hørt men vet lite om hvem som har.
Har du ikke støtte til Swingen?
Når det gjelder eksospotte går det an å gå på jakt etter nye sigartut. Denne tynne typen er faktisk å oppdrive i ny og ne selv om den er vanskelig. Har selv juksa det til med å gå til innkjøp av ei ny jalla potte med samme diameter og brukt sigartuten på den.
Ser man på clutch huset så ser det ut som motoren har vært velsignet med god olje. Veivhuset var da noe annet... :roll:
Her har du bilde av en Tempo Lett 240 som eies av en liten tass som visstnok bor i Stavanger :D
Bilde
FINN FEM FEIL!
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Kåre Wetten
Sted: St. Hanshaugen, Oslo

Legg inn av Kåre Wetten »

Feil styre, feil farge og den mangler hvite striper på skjermer motordeksler, tank osv., feil sal, 240 hadde heller ikke pedaler, men fothvilere. Også potta! som man ikke ser så tydelig.
Sist redigert av Kåre Wetten den 19 mar 2009 20:58, redigert 1 gang totalt.
Har Tempobrødrene Swing 31 (58) , Taifun 35 (53) Comet 600 (50) , søster Trygg Corvette 300 (45) og ikke minst lillebror Trygg Fighter 230 (44).

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Hroar Stuestøl har kanskje ny eksosmutter av aluminium som skal være til denne mopeden.
Hvordan går det med Swingen din Corvettefar?
Har inntrykk av at mange foretrekker fotgir. Personlig syns jeg tregirs har sin sjarm på sin måte... Håndgir er helt okey men tror det har mye med vanen å gjør!?
CARPE DIEM!

vwhotrod
Sted: Oslo

Legg inn av vwhotrod »

Jeg mangler støtte ja.. Rop ut om noen har!
Ang. dempere så har kanskje karen som solgte meg mopeden noen på lur, får se. Ettersom det begynner å bli tørt på veiene i Oslo begynner jeg å bli keen på å få skilter på fastbacken (fra tidligere i tråden) så mopeden får muligens en liten pause til det blir mer lakkvennlig temperatur. Men målet er fortsatt å få den på veien i løpet av våren.

Personlig så fant jeg ingen "feil" med mopeden din Guttorm. Synes den ser meget flott ut, selv om jeg savner hvitstripene..
1960 Swing, snart på veien igjen..
I found Jesus. He was behind the couch..

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Legg inn av Christian »

Guttorm skrev:Hroar Stuestøl har kanskje ny eksosmutter av aluminium som skal være til denne mopeden.
Halooo!! Har et par stykker på lager jeg.

Christian.

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

vwhotrod skrev:Jeg mangler støtte ja.. Rop ut om noen har!
Ang. dempere så har kanskje karen som solgte meg mopeden noen på lur, får se. Ettersom det begynner å bli tørt på veiene i Oslo begynner jeg å bli keen på å få skilter på fastbacken (fra tidligere i tråden) så mopeden får muligens en liten pause til det blir mer lakkvennlig temperatur. Men målet er fortsatt å få den på veien i løpet av våren.

Personlig så fant jeg ingen "feil" med mopeden din Guttorm. Synes den ser meget flott ut, selv om jeg savner hvitstripene..
Mopeden er egentlig en hybrid.
Skjermer og motordeksler er fra en Corvette 240. Resten er deler til Tempo Lett Swing. Styret er nytt og potta er ny nos.
Det spørs om jeg ikke må låne kona de ei helg vwhotrod, til å få stript tank m.m. :D
Ja klart du må få den klar til våren (som ikke har kommet til Oslo ennå :o
Du må jo ha mopeden parat til turer og treff :?: Det er jo hele vitsen med å eie en Tempo?
Trodde du hadde som mål om å ha den ferdigstilt til Tempotreffet i Dalen??? Huh! :wink:
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Kåre Wetten
Sted: St. Hanshaugen, Oslo

Legg inn av Kåre Wetten »

Dempere til salgs på markedsplassen til Tempoklubben. Kr. 300 hos Ole Balgaard. Det er vel slike du skal bak.
Har Tempobrødrene Swing 31 (58) , Taifun 35 (53) Comet 600 (50) , søster Trygg Corvette 300 (45) og ikke minst lillebror Trygg Fighter 230 (44).

Svar