Tempo Transport Villiers 1957
Moderator: Guttorm
-
- Sted: Horten
Re: Tempo Transport Villiers 1957
Da er endelig PCen operativ igjen.
Har fått laget ny plate til skilt og baklys og ny kjedekasse.
Jeg hadde ikke den originale kjedekassen, så det ble litt etter eget hode.
Montering av fjærer på varekassen.
Har fått laget ny plate til skilt og baklys og ny kjedekasse.
Jeg hadde ikke den originale kjedekassen, så det ble litt etter eget hode.
Montering av fjærer på varekassen.
Sist redigert av Mopedersen den 22 mar 2015 21:33, redigert 1 gang totalt.
-
I dag kom forhjulet på etter mye forskning på eikelengder.
Nå står Tempoen på alle tre hjulene for første gang på over 30 år.
Nå står Tempoen på alle tre hjulene for første gang på over 30 år.
Fantastisk! Bedre sent enn aldri?Mopedersen skrev:Nå står Tempoen på alle tre hjulene for første gang på over 30 år.
Fått på baklykta og?
CARPE DIEM!
-
Det så litt mørkt ut her en stund. Mye som ikke hadde kommet på plass og snart er det vår, men med forhjulet på plass i dag så er jeg litt mer optimistisk. Time hos Biltilsynet er bestilt 21. april. Får håpe det meste er på plass i løpet av påsken. Baklykta er ikke montert ennå. Jeg har to forskjellige. Bare den ene har skiltlys. Litt usikker på om det er krav til det.
Jeg synes lykta til høyre er den peneste lykta, men den har ikke skiltlys
Jeg synes lykta til høyre er den peneste lykta, men den har ikke skiltlys
-
Da er kassa midlertidig på igjen. Det neste nå er tilpasning av bakskjermer før lakkering.
-
Fikk tak i eksosrør i dag også, som passer ganske bra.
-
Lurer litt på monteringen av plata til skilt og baklys. De fleste jeg har sett har buen til venstre. Jeg synes det virker naturlig å ha knekken bakover slik at baklykta kommer under kassa og blir litt beskyttet. Det er mulig det var forskjellige type plater. Noen med buen på venstre side og noen med buen til høyre. Den plata jeg har har i hvert fall buen på høyre siden når knekken er bakover.
-
Det begynner å nærme seg. Prøvemontering av bakskjermer før lakkering av skjermene og noen smådeler.
Kassen er tatt av igjen og montering av kjedekasse, eksosanlegg og styre med hendler og vaiere står for tur de kommende dagene.
Håper på å få til første startforsøk i påskehelgen.
Time er bestilt hos Biltilsynet om tre uker, så hvis det ikke er for mye trøbbel med motoren, så kanskje jeg rekker å bli ferdig på den tiden.
Motoren ble overhalt før jeg overtok Tempoen, men den har visstnok ikke vært startet etter overhaling. Sist motoren var i gang var trolig på begynnelsen av 80-tallet.
Kassen er tatt av igjen og montering av kjedekasse, eksosanlegg og styre med hendler og vaiere står for tur de kommende dagene.
Håper på å få til første startforsøk i påskehelgen.
Time er bestilt hos Biltilsynet om tre uker, så hvis det ikke er for mye trøbbel med motoren, så kanskje jeg rekker å bli ferdig på den tiden.
Motoren ble overhalt før jeg overtok Tempoen, men den har visstnok ikke vært startet etter overhaling. Sist motoren var i gang var trolig på begynnelsen av 80-tallet.
-
Styre, vaiere og hendler på plass i dag. Har også koblet lyset, renset forgasser og koblet til bensinslanger.
Det virker som det er noe som er skjevt mellom styret, lykt og forhjul. Jeg får se litt mer på det i morgen
Det virker som det er noe som er skjevt mellom styret, lykt og forhjul. Jeg får se litt mer på det i morgen
Dette er gutten sin det!
Ikke all verdens som mangler nå på å få den ferdig?

Ikke all verdens som mangler nå på å få den ferdig?
CARPE DIEM!