Side 3 av 3

Re: Min Tempo Corvette 380 1987

Lagt inn: 11 jan 2016 14:49
av Ormlår
Da har Sachsen blitt konvertert til "comet" med deler frå Norscand. NTS 50cc sylinder, kina-bing forgasser, 70mm. exhaust med et bend som ikke passer at all, bøyde det til med makt og varme. Friexhaust mellom potte og bend er resultatet.

Det andre resultatet er heller oppsiktsvekkende! Monterte alle delene, tanka med 95 blyfri med 5% oljemix (biltema mineral) starta og seig litt rundt med fet blanding (justerbar dyse) i 50-50 min. Deretter ble dysa justert "optimalt", altså full gass mens jeg justerte den dit at motoren fikk maksimalt med turtall, for så å stille på litt mer bensin slik at den datt litt på turtallet. Deretter ga jeg jernet bortetter veien. Den var særdeles frisk vil jeg si! Jeg ble imponert av draget og turtallet. Den dro riktig bra!! Mellomregisteret var heller ikke tullete, kjører overalt her i 3 og 4. gear, og det er et par greie bakker å klatre(altså hovedvei). Fort gikk det også på maks! Holdt meg godt fast, for å si det slik! Speedo på sykkelen er defekt (wire) men har GPS som har vist seg å stemme meget godt med bil-speedo.

Dette kan jeg varmt anbefale alle som vil skremme opp Corvetta si. Neste på plana er porting, ny flens for annen forgasser, samt annet exhasutanlegg med ekspansjonskammer!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Re: Min Tempo Corvette 380 1987

Lagt inn: 14 jan 2016 07:04
av Guttorm
Takker for kjempenyttig informasjon, Ormlår :)
ENDELIG ser det ut som at de OMSIDER har greid å nyprodusere comet på ordentlig vis!?
Spylekanalene ser da veldig like ut den tyske orginalen, bortsett fra gradekantene de har droppa å "legge"
Har selv en slik på vei og gleder meg til å prøve den men det har nå opplagt tatt sin tid med å få sendt den fra Sverige :(
Var det ifra "Ettans moped" du bestilte din også?

Re: Min Tempo Corvette 380 1987

Lagt inn: 14 jan 2016 16:00
av Ormlår
Hei Guttorm! Joda, det var en fornøyelse å være "selvpålagt forsøkskanin" med dette! :)
Ja, vi kaller det comet her i landet, men det er jo en LKH-sylinder-kopi. Jeg kjøpte 50cc pga. at det er litt å gå på mtp. borring. Men det blir også en 60cc etterhvert. Porting og greier på menyen.

Den gikk faktisk voldsomt godt! 2 skyllekanaler, elendig exhaustanlegg og avleggs kopiforgasser med justerbar dyse.. Hadde aldri sett for meg dette! :)

Det skal sies at jeg holdt på i 1-1.5 time å preppa sylindern, tok grader i portene, skjegg i kanalene og litt slikt.

Nå skal det portes litt! Bare match og pussing/polering i 1. runde, samt litt større innsug og exhaust! :)

Re: Min Tempo Corvette 380 1987

Lagt inn: 14 jan 2016 19:55
av Guttorm
Hvordan forestiller du deg denne sammenlignet med den orginale tyske cometsett uten modifiseringer?

Re: Min Tempo Corvette 380 1987

Lagt inn: 14 jan 2016 20:32
av Ormlår
Egentlig ikke, da jeg aldri engang har hørt en org. Comet. Men mtp. hva folk skriver på nettet så må den gå djevelsk godt! Måtte geare "helt ned" i 3. gear i den bratteste motbakken hjemme. Det måtte jeg med membransylinderen også.

Re: Min Tempo Corvette 380 1987

Lagt inn: 02 feb 2016 18:49
av tempo cørve
Var det cometsettet du kjøpte som gikk så bra? Kjørte du uten eksosbend da eller?
Hvordan gikk det med jofrab-sylinderen som du fila skylleportene på?

Re: Min Tempo Corvette 380 1987

Lagt inn: 05 feb 2016 11:42
av Ormlår
Det er en kopi av en LKH-sylinder + bing 17mm forgasser ja, kjører med exhaustbend, ellers går jo exhausten rett ut av sylinderen.

Jeg har aldri fila på noen Jofrab..?