Hei igjen! Har trillet ca. 4 tanker totalt så langt! Bruker mopeden titt og ofte istedet for bilen sålenge været tillater! Det er deilig!
Jeg "sliter" med turtallet på mopeden, har justert opp og ned tenning, klaring, plugg og hele shæbængen! Eneste jeg mistenker er gassern, som er en kopi. Men den starter tvært, og drar godt på lavt turtall. Det er akkurat som om den spærrer på 45-50km/t. Godt med unnabakk hjelper heller ikke. Nå vil onde tunger ha det til at kanalene på disse 80-talls sylinderne er trangere, og derfor dette resultatet. Vurderer derfor å ta dremelen fatt, det er kjedlig når det stopper slik. Er ikke snakk om å svineporte, bare "massere" litt i kanalene, samt ta grader og runde av alt som rundes kan.
Ellers.. Så tenker jeg mye på denne blå sistemann i samlinga. Jeg ønsker en pen orginal moped, men denne er flikka på med noe hammerslaglakk og div. samt at det ser ut til at det er et rusthull som er reparert med stålplast under setet i forrkant. Jeg er meget fristet til å gjøre noe med det! Det er trist, da den ikke kan tilbakestilles, men igjen, den er ikke særlig pen slik den er.Og den er ikke orginal, så jeg veit ikke helt. Må smake litt mere på det. har også lyst på 70-talls look, altså enkelt speedometer, uten denne svære konsollen. Alternativet er kanskje å selge den og heller kjøpe en fra 70-tallet?
Anyhow, jeg vurderer da å pusse den ned, skifte lager i hjul, styrekrone, foringer i svingarma samt lakke den. Jeg er meget svak for sort og hvit. Sort ramme, sort tank (med chrome slik den har nå) hvit bakskjerm, chrome framskjerm fra den andre mopeden (den som står på nå er malt grå) osv. Jeg får se!
Pr. tiden venter jeg på veiv og sylinder fra mc-deler. Veiva er sendt inn til overhaling, sylinder til borring. Veiva var totalslitt, den sto i motoren på den blå. Og sylinderen var den som sto på den grå (nå mørkeblå) mopeden.
Var like før jeg vant en auksjon på ebay her om dagen, en orginal lkh-motor. Men den ble for dyr. Men tydligvis ikke så dyr heller, da jeg ser org. lkh-sylindre går for 2000kr. Så angrer litt på at jeg ikke gikk videre med den.