Dokument falsk

Her kan du poste spørsmål eller delta i eksisterende diskusjoner som har med veterankjøretøy generelt å gjøre.

Moderator: Guttorm

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Re: Dokument falsk

Legg inn av Christian »

Virker som om den som sitter med bevisbyrden her, har et problem. Vanskelig å få opp en så gammel sak. Tror nok jeg hadde tatt kontakt med de som besitter sykkelen i dag, og spurt om å få kjøpt den igjen for en fornuftig sum. Selv om saken blir anmellt, er det ikke lett å bevise at det har skjedd et dokumentfalsk etter så mange år. Saken vil trolig bli henlagt på grunn av bevisets stilling. Lykke til.

Christian.

KasperR
Sted: Trondheim

Legg inn av KasperR »

Finner jeg registreringsnummeret, kan jeg finne den forfalskede salgsmeldinga ved å se hvilken trafikkstasjon salgsmelding ble levert til da den ble omregistrert.
Tempo Panter 370
Tempo Safir 1969

Brukeravatar
administrator
Site Admin
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Legg inn av administrator »

Det som er dumt her er at morfaren din ikke har meldt sykkelen stjålet for lenge siden. Tror det er vanskelig å få medhold i å melde fra et tyveri f.eks 20 år eller mer etter tyveriet har funnet sted.

1. Du kan jo prøve følgende: hør med biltilsynet om de har salgsmeldingen. Finnes den, så kan man jo sammenligne underskrifter, og evt. la de løse problemet.
2. Snakk med ditt lokale politi.

Veldig variabelt hvor mye politiet prioriterer tyveri osv. Her i Kongsberg er de mer opptatt av å jakte på ungdom som drikker en pils på gata enn å ta narkofolk og tyver.

Dette er den eneste måten å få det til på tror jeg. Få høre hvordan det går da.

Rune
Administrator av forumet
Corvette 1965 modell
Swing 175 1958 modell
Div MZ og Crescent

KasperR
Sted: Trondheim

Legg inn av KasperR »

ok, takk for alle innspil- det beste hadde vært hvis morfar hadde fått kjøpt tilbake sykkelen uten å blande inn politiet kanskje?
Tempo Panter 370
Tempo Safir 1969

Brukeravatar
EiviindA
Sted: Trysil

Legg inn av EiviindA »

administrator skrev: Her i Kongsberg er de mer opptatt av å jakte på ungdom som drikker en pils på gata enn å ta narkofolk og tyver.
Jaja, det blir litt dumt når politiet er sånn, de skal vel skape sikkerhet og trygghet blandt folk, og da vi jeg tørre å påstå at narkofolk og tyver er farligere enn drikkende ungdom. Når det er sagt, er det heller ikke bra at ungdom drikker, synes da jeg :!:
Tempo Corvette 300 1965
Tempo Tiger

norsjø partner
Sted: Oslo

Legg inn av norsjø partner »

Duverden !

Dro du politiet inn i din egen familie ?

Hva skjedde ?

Brukeravatar
xerxes
Sted: ramnes.vestfold

Legg inn av xerxes »

selv ble jeg i -85 frastjålet en helt strøken vannbuss (gt750) av en "kammerat" som over tid skulle overhale deler av motoren(olje i vannet). denne ble videresolgt med min forfalskede underskrift. av grunner jeg i dag ikke husker valgte jeg ikke å gjøre noe.
opp igjennom årene har jeg mange ganger vurdert, eller lekt med tanken på å anmelde dette og kreve sykkelen tilbake.

men jeg tror nok ikke det er noen ide bla pga foreldelsetid eller at sykkelen kansje har skiftet eier flere ganger. for det jeg veit kan den være renovert for ente gang.

ps. denne kammeraten lurte forøvrig også fra meg en orginal,svart,4 dørs strøken amazon på omtrent samme vis :x
I love the smell of 2t-oil in the morning
-62 corvette 300
-54 standard

Svar