Power Spec Comet Sylinder

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Brukeravatar
FredrikT
Innlegg: 1256
Registrert: 02 jan 2007 00:10
Sted: Åkrehamn, Karmøy

Re: Power Spec Comet Sylinder

Legg inn av FredrikT »

Ja, det blei det ståle...
Skrudde faktisk av sylinderen på Cometen idag, men det var for jeg trengte den ene stempelringen til Sprint motoren.
Tenkte og montere på igjen den som stod på, viste seg at den var borra !
Og en ting som kan ha gjort den så daug, var at pakninga dekte halve spylekanalene ! :o så skal skjære til ny pakning og montere det ihop igjen en dag :wink:
Tempo Saxonette 120
Tempo Handy
Tempo Corvette 290
Tempo Panter 370
Tempo Comet 600
Tempo Panthena 370
Tempo Comfort

Gnisten Tempoklubb

Brukeravatar
200
Innlegg: 130
Registrert: 29 aug 2007 23:29
Sted: kongsvinger

Re: Power Spec Comet Sylinder

Legg inn av 200 »

skjer det noe med comet??
1956 villiers,1964 300 corvette. 1981 corvette.1976 yamaha RS 100 ,Kadett c coupe GT/E med 2.450ccm , 1964 VW notch med 2 liter twincam toyota motor,1978 kadett c med toyota twincam 1600 høgvarvare

Brukeravatar
200
Innlegg: 130
Registrert: 29 aug 2007 23:29
Sted: kongsvinger

Re: Power Spec Comet Sylinder

Legg inn av 200 »

blei roligere her nå:( men her i odalen forsker vi på fult:):)
1956 villiers,1964 300 corvette. 1981 corvette.1976 yamaha RS 100 ,Kadett c coupe GT/E med 2.450ccm , 1964 VW notch med 2 liter twincam toyota motor,1978 kadett c med toyota twincam 1600 høgvarvare

Brukeravatar
FredrikT
Innlegg: 1256
Registrert: 02 jan 2007 00:10
Sted: Åkrehamn, Karmøy

Re: Power Spec Comet Sylinder

Legg inn av FredrikT »

Hei. Ja har desverre vert rolig :( Tok faktisk frem sylinderen i går og kikka på den, nesten ikke nevnverdig men. Har ikke fått gjort noe med den.. Har tenkt på at jeg burde lese en del mere om porting og slikt før jeg prøver meg på noe. Oppnår sikkert iallefall noe bedre om jeg kan litt, en hvis jeg skulle begynt nå helt grønn på feltet :P
Tempo Saxonette 120
Tempo Handy
Tempo Corvette 290
Tempo Panter 370
Tempo Comet 600
Tempo Panthena 370
Tempo Comfort

Gnisten Tempoklubb

Brukeravatar
ttliom
Innlegg: 346
Registrert: 28 okt 2007 22:55
Sted: sønderlænd

Re: Power Spec Comet Sylinder

Legg inn av ttliom »

Heisann 200 :D
er det lovlig og spørre hvilken porttider du du mener fungere best ?
69 mod 300 orginal gitt bort på åremål
67 mod Comet 600 ferdig resturert
77 mod Honda CB 750 K7

Christian
Innlegg: 1712
Registrert: 04 jun 2004 15:44
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Re: Power Spec Comet Sylinder

Legg inn av Christian »

ttliom skrev:Heisann 200 :D
er det lovlig og spørre hvilken porttider du du mener fungere best ?
200 er kasta ut av forumet for lenge siden grunnet ufin oppførsel. Men jeg kjenner'n, så jeg skal vidresende spørsmålet til ham

Christian.

tempo_panter
Innlegg: 211
Registrert: 28 okt 2008 16:30
Sted: Ise City

Re: Power Spec Comet Sylinder

Legg inn av tempo_panter »

Hvem portider som funker best kommer jo ann på potte, gasser, effekt, kjørbarhet osv. Skal du ha en sinna en som varver masse så er vel rundt 190 grader på eksos og rundt 130 grader på skylleporter, få tak i en potta som avstemmer det turtallet og 21mm forgasser. Skal du ha en bunndragsylinder så porter du portene breiere og en potte som er avstemt til lavt turtall. :)

Brukeravatar
ttliom
Innlegg: 346
Registrert: 28 okt 2007 22:55
Sted: sønderlænd

Re: Power Spec Comet Sylinder

Legg inn av ttliom »

skulle bare prøve en svenske sylinder for gøy men er direkte skuffet,muligens det jeg har av potter ikke stemmer overens setter nok på igjen orginalt og beregner litt lengere ankomst tid :lol: :lol:
69 mod 300 orginal gitt bort på åremål
67 mod Comet 600 ferdig resturert
77 mod Honda CB 750 K7

Svar