Dagens

Her kan du poste generelle Tempotemaer og legge ut spørsmål, diskutere osv.

Moderator: Guttorm

Brukeravatar
TempoStian
Sted: Haugesund

Re: Dagens

Legg inn av TempoStian » 09 des 2014 01:08

hehe ja skikkelig kald vinter med tørr snø er fint :D Er jo somregel slaps på dette vestlandet våres!

Må fiksa joringa i baklykta på 300`n min eg og :) motoren stoppe når eg bremsa :P
Kjører Corvette 380 fra 1981. Nå med comet sett :-)
Corvette 300 1967 mod Ferdigrestaurert :D

Suser avgårde, alle mann :D

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Legg inn av Guttorm » 20 des 2014 18:38

*skulle hatt litt mer regn og vind her på sør-vestlandet*
:cry:
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm » 27 des 2014 15:02

"Mange bekker små..."
Utrolig hvor fort pengene ruller av sted når man skal komplettere og overhale en Corvetteblokk:
Drev: 300
Nos BOSCH Tennspole: 600
Stift: 100
Mutter til hovedaksel: 120
Sylinderboring: 500
Shims
Lagre
Pakninger
Det blir fort noen lapper utav det men gleden av å få en "stranda motor" til å starte og gå som den skal og lukten av totaktsrøyk overgår pengeutgiftene.
-for ikke å snakke om driftsikkerheten :!: :)
Her et bilde fra kjøring gjennom gamlebyen i Sokndal
Bilde
CARPE DIEM!

Brukeravatar
TempoStian

Legg inn av TempoStian » 27 des 2014 22:21

Flott bilde :)

Ja, det blir dyrt etter hvert.
Det har hjulpet meg mye å handle på ebay. Mye sachs deler til kjekke priser der :D

Klart det er kjekt å starte opp en motor en har fikset opp selv :D
Jeg skal straks starte opp 380n min som har fått ny "Comet" sylinder. Den har 38mm borring og ligner mye orginalen, så er spent på den :-)

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm » 28 des 2014 05:22

TempoStian skrev:Flott bilde :)

Ja, det blir dyrt etter hvert.
Det har hjulpet meg mye å handle på ebay. Mye sachs deler til kjekke priser der :D

Klart det er kjekt å starte opp en motor en har fikset opp selv :D
Jeg skal straks starte opp 380n min som har fått ny "Comet" sylinder. Den har 38mm borring og ligner mye orginalen, så er spent på den :-)
Har til dags dato aldri handlet på ebay selv men vet der finnes mye snadder der som går rett på en Øglænd Tempo :)
Ja disse "kina cometsylinderene" er flittig omtalt. Har faktisk vært ute for nyproduserte cometsylindere som nærmest går dårligere enn en orginal Corvette sylinder av den goe, gamle typen :?
Nå var det ikke min hensikt å"svartmale" cometsylinderen din for det finnes faktisk noen gode reproduksjoner også har de omsider funnet ut :wink:
Har selv en maksboret kinacomet som skal gi sprut til tusen men den har jeg kun montert men ikke testet enda.
Prøvde meg en tur igår med mopeden men å kjøre på is-skavler etter frossent slaps er ikke noe særlig nei :( Takke meg til når snøen er tørr, pakket og sandstrødd som de gjorde før i tiden i stedet for den saltlaken man har nå til dags!?
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm » 28 des 2014 07:05

Turen til Geir Sandnes med frukt og laksefestivalen og den fuktige turen til Karmøy var bare to av høydepunktene for min del gjennom sesongen 2014.
En annen tur var turen jeg hadde alene til Eiane i Forsand der reisemålet var til "Lysefjorden sjokolade". Ei koselig dame tilbød meg flere smaksprøver og gratis kaffe. (kan det være butikk i det?)
FANTASTISKE Tempo mopedveier innover mot Eiane og det er definitivt ikke siste gang jeg legger turen inn der :!:

Selv om vi ble kliss gjennomvåte på turen til vårspretten var det ABSOLUTT verdt turen.
Et av høydepunkta på turen var frokosten, jeg, Frode, Tore og Erik hadde på Arsvågen på baksiden av kiosken blandt kasserte bord og annet skrap.
Bilde

Det "pussye" var at Arild Saurdal stod ute under åpen himmel og ventet på at andre Tempoister skulle komme mens han ventet på ferja. På samme tidspunkt stod vi uvitende og flesket oss med egg og greier :!: :idea: :D :lol:
Bilde

Selv om frokosten var enkel, smakte det forteffelig i striregnet og "tulledressen" jeg kjørte med er kun beregnet for lett duskregn :idea:
Bilde

Bilde

"Det må vel holda med fira om gangen"?
Bilde

"Nei! less på, sa Tore" :D
Bilde

Bilde

https://www.facebook.com/pages/Lysefjor ... 14?fref=ts
fra turen:
viewtopic.php?f=1&t=10195
CARPE DIEM!

Brukeravatar
TempoStian

Legg inn av TempoStian » 28 des 2014 11:47

Ja, har også kjørt en stund med den 41mm sylideren. Den hadde dårlig bunndrag og var ikke så sprek som den burde vært.
Jeg vet godt hvor mye dårlig som blir reprodusert, så jeg har ikke noe store forventninger til denne heller:D men tenkte bare å prøvde denne nye, for så å leke meg litt med fresen å få noe mer effekt utav den :)

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm » 30 des 2014 08:17

Formannen på hjul :) :D 8)
Bilde
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm » 30 des 2014 08:22

Akkurat nå ser jeg frem til slike tider :!:
Bilde

Bilde

Bildene er tatt en tidlig morgen i mai 2014
Bilde
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm » 01 jan 2015 10:05

Kunngjøring!

Tempotur til det som kalles et av Norges vakreste steder er under opprulling :idea:
Luftet idèen om å kjøre til Hardannger og vips så "va ting på gang"
Det vises at postkort og bilder som skal beskrive "Norge vårt land" i verdenssammenheng blir tatt fra nettopp denne plassen :)
Fantastiske fjell og fjorder med et mildt og godt klima ypperlig egna for alle fruktbøndene som har sitt virke der og hele 40% av all frukt i Norge kommer dessuten fra denne idylliske plassen...

Det er IKKE jeg som har turen men informasjon blir løpende lagt ut HER :!:

https://www.google.no/search?q=naturbil ... B468%3B286
CARPE DIEM!

Svar