Hvordan får man en corvette 63 mod. til å gå fortere?

Her kan du poste generelle Tempotemaer og legge ut spørsmål, diskutere osv.

Moderator: Guttorm

Svar
AxL

Hvordan får man en corvette 63 mod. til å gå fortere?

Legg inn av AxL »

Jeg har akkuratt kjøpt en tempo covette 63 model. Orginal. Den vil ikke gå høyere enn 45 hva kan jeg gjøre, for at den kan gå fortere? Jeg trenger svar............... P.S. Motoren er i fin stand.
Sist redigert av AxL den 01 sep 2004 19:16, redigert 2 ganger totalt.

Lord

Corvettte

Legg inn av Lord »

Jeg regner med at comet og dev vil funke... L

tempopanter
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av tempopanter »

1. sjeke tenninga
2. rense potta
3. hvis du har justerbar dyse så still den inn
4. rense gasser
5. luftfilter?
det kan jo også være at speed o meteret viser feil.. personlig så vet jeg at mitt viser fra 5 til 8 km/t for lite..
Beklager skrive feil i inleggene mine har vanskelig for og se dem selv.

Tempo Panter 80-mod
Tempo Panter 77-mod

Brukeravatar
Per
Sted: Fæssa / Gjøvik
Kontakt:

Legg inn av Per »

Det kan jo hende at motoren er så slitt at den ikke makter mere da.. har du sjekka veivlagrene f. eks? om de er slitte og veiva er i ubalanse oppnår du ikke turtall pga. for høy friksjon i veiva.. eller se det tempopanter skrev ovenfor.. :wink:
50's in the 60's!

Westby Corvette 240 -61, Tambar Comet 600 -66, Trygg Trigger Sport 810 -67, Trygg Corvette 300 -68, Zündapp C 50 Sport -75, Corvette 380P -92

Brukeravatar
administrator
Site Admin
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Legg inn av administrator »

Jeg ser at AXL har lagt inn samme spørsmål både her og under "motorspørsmål".

Vi ser helst at man poster samme spørsmål kun et sted. Personlig vil jeg vel si at å få en Corvette til å gå fortere har med motor å gjøre, men OK for denne gang.

Ellers interessante innlegg. Stå på gutter.
Administrator av forumet
Corvette 1965 modell
Swing 175 1958 modell
Div MZ og Crescent

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Legg inn av Christian »

Dersom du har en orginal -63 Corvette, skal den ikke gå noe særlig fortere. Dessuten skal man ikke fikle og trimme disse gamle perlene. Ha den som et klenodium og bruk den der etter, og skaff deg en nyere Corvette for trimming med f. eks. Cometsett. Komplett sylinder med stempel fåes hos Hobbex i Sverige for ca. 1000-lappen. Forgasser ca. 1500,- i Sverige.

Lord

enig...

Legg inn av Lord »

Ikke trim the pearls!!! Hold dem i stand og orginale da holder de i år og dag!!!

LARS

Brukeravatar
Tempo Nils
Sted: Muan

Legg inn av Tempo Nils »

Trimming av en corvette 63 mod er ikke forsvarlig!Dessuten er det jo hånd gir, og det er noe herk.Har forresten en slik selv, så jeg har erfart litt

Brukeravatar
Mr.Vaslag
Sted: sør-trøndelag

Legg inn av Mr.Vaslag »

Bytt til et 15-tanns motordrev. Det kan øke litt på toppfart. Rens eksosanlegg og forgasser. Justere tenning. Da bør den gå minst 50km/t.

Jeanz_87

Legg inn av Jeanz_87 »

aldri ha 15 drev på corvette/comet. Jeg har ødelagt først et motorblokk deksel, og den girakselen inni motoren, + at org. corvette klarer ikke å spinne på isen med 15 drev

Svar