Takk for et bra treff!

Her kan du poste generelle Tempotemaer og legge ut spørsmål, diskutere osv.

Moderator: Guttorm

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Takk for et bra treff!

Legg inn av Guttorm »

Syns Jonas treffet i år var kjempebra. Bedre enn ifjor faktisk :idea: Hvorfor vet jeg egentlig ikke men tror det kan henges på go`gang og opplegg totalt sett :)
Etter min mening var Steinar Tjessem særdeles dyktig å lede kjøreturen i en fin snittfart der til og med jeg med min gamle 280 klarte og holde følge :D
Noen kom i mål etter lørdagens kjøretur for egen maskin, andre ikke :oops:

Ekstra kjekt var det at Hroar Stuestøl stilte med delebeholdningen og ikke minst hilse på de faste gjengangerene fra Drammen, Bergen, Askim, Larvik, Kragerø, Kristiansand, Mandal og sist men ikke minst Nils holger med kompis :) Det å hilse på de gamle kjente er mye av det som gjør gleden ved å reise på treff til noe stort for min del :idea:
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Guttorm

Re: Takk for et bra treff!

Legg inn av Guttorm »

Her er det uvisst om Hroar Stuestøl til høyre nærmest på bilde tar en trudelutt eller om han bare prater :wink:
Oberstløytnant Eriksen, Nina og Steinar Ommundsen i bakgrunnen.
Hvis jeg ikke tar skammelig feil er det Ove Skretteberg som sitter ved siden av Hroar med "H"
Bilde

Fra venstre; Bent, Bjørn og Ove. Barske karer som vet det meste om å kjøre langt på moped! Turkameraten deres fikk fullstendig motorhavari på Raufoss mopeden sin i unnrennet til Valle :(

Bilde

God stemning!

Bilde

Generalmajor Eriksen hadde med primuser, skvettlapper og diverse andre godbiter til treffet.
Bilde

Bilde

Ungdommene trakk snittalderen (78 år) betraktelig ned på treffet da de steppet inn og avlastet styret med grilling :)
Ungdommene på bilde er fra venstre: Bjørnar Høiland, Anders Sømme og Andreas Borsheim.
Bilde

Bilde

Flinke Tempogutter!
Bilde
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Her koser Jan seg med hamburgermeny. Jan kjørte sammen med Jan Werner på hver sin Taifun, type blå og svart :)
Bilde
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Hele råden knakk tvert av rett over rådelageret på denne mopeden men eieren visste råd :!: Han kjøpte like godt en "ny" moped på siste etappe til treffet. Denne gang handlet han moped av riktig type, nemlig TEMPO :)

Bilde

Bjørn sin.
Bilde

Bilde

Hroar og sønnen Arnt hadde med seg dama. Trivelikt :!: :)
Bilde

2 tøffe cometer og en Corvette 380 fikk luftet seg.
Bilde
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Mario også kjent som kjelli her på forumet var også uheldig under treffets tur.
Jeg har gjort avtale med kjelli at til neste års treff skal han sponses med blå snekkerbukse, rød genser og blå lue som Mario i Nintendospillet :lol: :D

Bilde

Her poseres det for fotografen med litt gressbruning 8)
Bilde

Bildet avslører bakhjulspinningas hastighet. Orginal og selvgjort den mopeden. Bra at folk kan gjøre annet enn det som er slavisk orginalt...
Bilde

Her løser han tredje giret :D

Bilde
Kanskje ikke verdens mest skånsomme innkjøring da men...? Pyttpytt :wink:

Treffets dag 1 på hell
Bilde

Bilde
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Et søtt, smilende, nyforelska par og 2 Tempoveteraner, Per Nysted og Erik Homse i samtale
Bilde

Pallesen i god drøs med Nils holger og kameraten. Virker som dere fant tonen ganske umiddelbart, gutter :?: :wink:
Bilde
CARPE DIEM!

Nils holger
Sted: Lillesand

Legg inn av Nils holger »

Takker for et kjempe gøyalt treff :D Mange trivelig folk,Der du Guttorm og co gjorde mye for at vi skulle trives. Flotte mopeder og motorsykler var det og mye av. Turen på lørdagen var helt topp, for meg et nytt og annerledes terreng og kjøre i en det jeg er vant til. Så turen var spesielt fin. De fleste av oss dro av sted med full tank og godt med luft i hjulene, og kom fint igjennom løypa :wink: Så det var fint, ikke sant Guttorm :oops: Håper jeg kommer meg på et treff til neste år og.
Pioner 8 med årer

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Kjekt du koste deg på treffet stælken og håper du kommer igjen til neste år :wink:
Joa i år var det Guttorm som måtte nytte seg av redningsbilen. Noen hadde nok "bøffa" bensinen i tanken men egentlig så tror jeg at bensinkrana har spilt meg et puss slik at nivået gradvis har sunket etter bytte av bensinkrane... Kan berolige dere med at Guttorm ikke har for vane å la Tempoene sine stå parkert med lite bensin på tanken.
Takker aasen for bistand her og takk gud for at Inge også gikk bensinlens slik at jeg ikke fremsto totalt "idiot" alene :wink:
Jeg har ved flere anledninger bemerket "østlendingene" for først å ha kjørt fra Sandefjord og enda lengre øst for så å ta fatt på treffets tur på tom tank :oops:
Det var punkteringa som satte punktum for turen og til dere som leser dette kan for ekempel notere dette med utheva skrift i historiebøkene siden èn gang måtte jo være den første også for meg. hehe :)

Terje på gang :)
Bilde

Etter holdningen til Erik virker dette til å være sent på kvelden eller kanskje det bare er alderen? Har hatt mange fine turer med denne mannen...

Temporekka i Langgata i Sandnes strakte seg så langt øye kunne se.
Bilde

Bilde

I år var det faktisk kjekt i Langgata. Vi fikk lapskaus og utstillingsperioden varte lenge nok men ikke i en evighet som den HAR gjort tidligere år :)
Bilde

Torkel :!:
Bilde

Veldig kjekt at Ødemotland deltok i år. En yngre sønn deltok. NYDELIG den orginale Villiersen til Ødemotland til venstre.
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bjørnar hånd i hånd med sin kjære. Søtt :!:
Bilde
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Da jeg kom satt dama alene sammen med 2 Tempoister som hadde funnet plass i respektabel avstand fra kvinnen.
På bilde ser man at hun ikke hadde noe imot å menge seg med mannlige veteranentusiaster.
Syns episoden ble komisk da det også ble bemerket at hun var alene dame i rekka :)
Positiv og god oppmerksomhet fikk hun! Det var det ingen tvil om :D

Bilde

Bilde

Bilde
CARPE DIEM!

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Bilde

Noen bagatellmessige problemer hadde vi:
En Tempo Lett Swing fikk forgasseroverflyt men dette lot seg ordne
Kåre Helland sin tennplugg døde på kaien på Bersagel men fikk "låne" tennplugg av Egil Marthinsen
En Sprint måtte få service av Mr. Medhus
En med punktering som også kjørte bensinlens (nevner ikke navn)
Corvette 380 med kjedebrudd
En Fighter/ Pantermix fikk også kengururbensin og er også medlem av klubben til Arild Saurdal som heter http://www.graps-i-tanken.no
Det mest prekære var det vel kjelli som stod for med full skjæring og en motor som stod i sju steiner. Han ble ikke tildelt noen tabbepris men fikk æren av å bli tauet hjem i år også :wink:

Bilde

Hvis jeg ikke tar feil ser vi her en fornøyd formann :)

Bilde
CARPE DIEM!

Svar