Returfjær på kick er gåen..

Her kan man diskutere problemer og andre emner som har med motor å gjøre.

Moderator: Guttorm

Panter-Nilsen

Returfjær på kick er gåen..

Legg inn av Panter-Nilsen »

Den fjæra som slår kicken tilbake er gåen..
Det gjør også at den drar kicken helt rundt når den sviver, og det kommer en forferdelig (og litt skummel) lyd.

Er det vanskelig å fikse dette?
Og hva må jeg kjøpe?

Panter-Nilsen

Ingen som vet hvordan man fikser dette?
Litt kjedelig (og flaut) og ha et strikk rundt kicken...

tempopanter
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av tempopanter »

du må kløyve motoren. så ser du det med ei gang..
Beklager skrive feil i inleggene mine har vanskelig for og se dem selv.

Tempo Panter 80-mod
Tempo Panter 77-mod

lb9td
Sted: Nittedal
Kontakt:

Legg inn av lb9td »

kjell berg, stathelle, har denne fjæren til 80-90 kr + porto.

eksakt hvilken motor har du ?

motoren må uansett deles. pass på akslinger etc så sparer du mye tid. Altså vær forsiktig ved delingen og ikke trekk i akslinger (mellom og hovedaksel). selve fjæren er helt kurant å skifte. muligens har den bare hoppet av sporet sitt, så ikke kjøp ny før du har delt. dersom du ikke har delt en motor før og er uvant med det så spør noen som har gjort det før. det er ikke bare lett å få satt den sammen (endel lagre har lett for å falle ut).
Standard 1953 modell, 2 seter.
Regnr. W-3263
BSA B33 1960 modell. 500 ccm, 26 hk
Regnr. T-7763

båbbær'n

Legg inn av båbbær'n »

et par tips:

Bruk papir pakninger og ikke paknings sement. la pakningen ligge i olje et døgn før du monterer. da vil dom trutne, og du får et mye lettere sikrere resultat.

Du trenger ikke demontere clutchen for å bytte Kick fjær. Det holder å demontere den venstre siden. Tenning og gear. Se etter om ikke det er satt av mærker på vridningen av ankerplata. Hvis ikke så sett noen mærker selv. det gjør monteringen mye lettere.

Nålelagrene på hovedakslen monterer du lettest ved å sette dom godt inn med hardt fett. da henger dom på plass selv om du holder bloka på hodet.

MVH
Båbbær'n

Panter-Nilsen

Tror ikke jeg tør å kløyve den...
Har nettopp fått svev på den etter at det hadde stått stille i over et år,
så jeg vil den skal svive når jeg får lappen. (9. November)

båbbær'n

Legg inn av båbbær'n »

ja. ikke veit jeg hvor sterk maga du har, men du får den i alle fall ikke te å gå skikkelig uten å kløyve den hvis Kick fjæra er gåen. Skulle du ville trenge litt hjelp må du gjerne sende den hit te meg, så kan jeg gjørra jobben for deg.

MVH
Båbbær'n

Panter-Nilsen

Ehh.. nå skjønner jeg ikke helt hva du mener.. :oops:
Går den ikke skikkelig når returfjæra er gåen?
Har merket det er litt dau, får nesten ikke turtall på fjerde men...

lb9td
Sted: Nittedal
Kontakt:

Legg inn av lb9td »

kickstarteren skal bare dra i gang veiven og har ingen funksjon etter at fjæren har dradd pedalen tilbake. da bare snurrer starterhjulet sammen med akkslingen i synkront turtall. Er fjæren røket kan flere ting inntreffe:

1. pedalen beveger seg ikke tilbake. men du får start

2. pedalen står bom fast. typisk visst fjæren har hoppet av sporet og tvinnet seg rundt starterhjulet.

For å komme til fjæren må motoren deles, før du kommer så langt må svinghjul og motorkjedehjul av. dette må du ha spesialverktøy til. koster en ca. 200 kr,-. Sender deg et bilde på kick og fjærdetaljer.

[/code]
Standard 1953 modell, 2 seter.
Regnr. W-3263
BSA B33 1960 modell. 500 ccm, 26 hk
Regnr. T-7763

båbbær'n

Legg inn av båbbær'n »

Det var en skrive blemme fra min side. Det jeg mente å si var at den vil ikke fungere slik som den skal. Kicken vil ikke virke skikkelig.

Svar