Returfjær på kick er gåen..
Moderator: Guttorm
Returfjær på kick er gåen..
Den fjæra som slår kicken tilbake er gåen..
Det gjør også at den drar kicken helt rundt når den sviver, og det kommer en forferdelig (og litt skummel) lyd.
Er det vanskelig å fikse dette?
Og hva må jeg kjøpe?
Det gjør også at den drar kicken helt rundt når den sviver, og det kommer en forferdelig (og litt skummel) lyd.
Er det vanskelig å fikse dette?
Og hva må jeg kjøpe?
-
- Innlegg: 163
- Registrert: 03 jun 2004 16:43
- Sted: Kristiansand
- Kontakt:
kjell berg, stathelle, har denne fjæren til 80-90 kr + porto.
eksakt hvilken motor har du ?
motoren må uansett deles. pass på akslinger etc så sparer du mye tid. Altså vær forsiktig ved delingen og ikke trekk i akslinger (mellom og hovedaksel). selve fjæren er helt kurant å skifte. muligens har den bare hoppet av sporet sitt, så ikke kjøp ny før du har delt. dersom du ikke har delt en motor før og er uvant med det så spør noen som har gjort det før. det er ikke bare lett å få satt den sammen (endel lagre har lett for å falle ut).
eksakt hvilken motor har du ?
motoren må uansett deles. pass på akslinger etc så sparer du mye tid. Altså vær forsiktig ved delingen og ikke trekk i akslinger (mellom og hovedaksel). selve fjæren er helt kurant å skifte. muligens har den bare hoppet av sporet sitt, så ikke kjøp ny før du har delt. dersom du ikke har delt en motor før og er uvant med det så spør noen som har gjort det før. det er ikke bare lett å få satt den sammen (endel lagre har lett for å falle ut).
Standard 1953 modell, 2 seter.
Regnr. W-3263
BSA B33 1960 modell. 500 ccm, 26 hk
Regnr. T-7763
Regnr. W-3263
BSA B33 1960 modell. 500 ccm, 26 hk
Regnr. T-7763
et par tips:
Bruk papir pakninger og ikke paknings sement. la pakningen ligge i olje et døgn før du monterer. da vil dom trutne, og du får et mye lettere sikrere resultat.
Du trenger ikke demontere clutchen for å bytte Kick fjær. Det holder å demontere den venstre siden. Tenning og gear. Se etter om ikke det er satt av mærker på vridningen av ankerplata. Hvis ikke så sett noen mærker selv. det gjør monteringen mye lettere.
Nålelagrene på hovedakslen monterer du lettest ved å sette dom godt inn med hardt fett. da henger dom på plass selv om du holder bloka på hodet.
MVH
Båbbær'n
Bruk papir pakninger og ikke paknings sement. la pakningen ligge i olje et døgn før du monterer. da vil dom trutne, og du får et mye lettere sikrere resultat.
Du trenger ikke demontere clutchen for å bytte Kick fjær. Det holder å demontere den venstre siden. Tenning og gear. Se etter om ikke det er satt av mærker på vridningen av ankerplata. Hvis ikke så sett noen mærker selv. det gjør monteringen mye lettere.
Nålelagrene på hovedakslen monterer du lettest ved å sette dom godt inn med hardt fett. da henger dom på plass selv om du holder bloka på hodet.
MVH
Båbbær'n
kickstarteren skal bare dra i gang veiven og har ingen funksjon etter at fjæren har dradd pedalen tilbake. da bare snurrer starterhjulet sammen med akkslingen i synkront turtall. Er fjæren røket kan flere ting inntreffe:
1. pedalen beveger seg ikke tilbake. men du får start
2. pedalen står bom fast. typisk visst fjæren har hoppet av sporet og tvinnet seg rundt starterhjulet.
For å komme til fjæren må motoren deles, før du kommer så langt må svinghjul og motorkjedehjul av. dette må du ha spesialverktøy til. koster en ca. 200 kr,-. Sender deg et bilde på kick og fjærdetaljer.
[/code]
1. pedalen beveger seg ikke tilbake. men du får start
2. pedalen står bom fast. typisk visst fjæren har hoppet av sporet og tvinnet seg rundt starterhjulet.
For å komme til fjæren må motoren deles, før du kommer så langt må svinghjul og motorkjedehjul av. dette må du ha spesialverktøy til. koster en ca. 200 kr,-. Sender deg et bilde på kick og fjærdetaljer.
[/code]
Standard 1953 modell, 2 seter.
Regnr. W-3263
BSA B33 1960 modell. 500 ccm, 26 hk
Regnr. T-7763
Regnr. W-3263
BSA B33 1960 modell. 500 ccm, 26 hk
Regnr. T-7763