Jeg har lett overalt etter denne SAE 80 oljen, så ble jeg ble anbefalt en olje som het EP80W-90 han på butikken mente at dette var den samme. Er det rett?? Den er ikke for hypoidgear. den er for gearbokser som trenger olje av typen EP GL-4. Det står at den kan brukes overalt hvor olje av typen GL-4, 80W,85W,90 eller 85W-90 er spesifisert. Er Dette riktig olje?? Blir glad for hurtige svar!
Det er ikke helt rett olje. Du bør ha enten en SAE80 gearolje eller SAE30 motorolje. Du har en helårs gearolje som ikke har helt riktig viskositet. Men motoren blir ikke ødelagt! Foreslår du bytter olje ved en høvelig anledning uten å bekymre deg for mye.
Standard 1953 modell, 2 seter.
Regnr. W-3263
BSA B33 1960 modell. 500 ccm, 26 hk
Regnr. T-7763
Dette oljen som snakkes er samme som bruker på biler på girboks og bakenden (kardangen).
Det er minneralsk olje.
Ikke bruk hypoid-olje eller syntetrisk olje
Eller stikk innom der dæm selger mopeder og motorsykkler og spør om olje til våt clutch...
Jeg har nå sett hos de fleste som selger olje her midt i nord trøndelag`s hovedstad og har funnet en motorolje for bil som oppfyller SAE 30 kravet og den er hypoidfri. Men den er halvsyntetisk, Blir denne feil å bruke?