Tempo 470, kickstartproblemer

Her kan man diskutere problemer og andre emner som har med motor å gjøre.

Moderator: Guttorm

Svar
oracel

Tempo 470, kickstartproblemer

Legg inn av oracel »

Hentet frem den gamle panteren idag, og det var et noe sørgelig syn (bilder kommer). Jeg skiftet clutchwire og fylte på olje, og alt var bare stas. Motoren startet med en gang, til tross for at den har stått i ro i 2 år nå.

Anyways, det er noe bugz med kickstarten, når mopeden står i gir og jeg har clutchen inne, så snurrer kick-kicknavet når jeg triller mopeden :shock: Man hører også den knarrelyden. Hvis jeg holder kicknavnet i riktig stilling med ei rørtang så går det fint. Jeg tenker kanskje at den fjæra som vipper kicken tilbake har knukket, men det er litt rart tatt i betraktning at jeg aldri har brukt kicken :?

Dette problemet var fraværende sist jeg brukte mopeden (snart 2 år siden). Kan det ha noe med saken å gjøre at den har stått uten olje i girkassa så lenge, eller er det noe som er ødelagt?

tempopanter
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av tempopanter »

det er en skrue som du lett kan se på under siden av mopeden, hvis denne er vekke så vill den snurre, sjekk denne først og egventuelt om den er knekt eller noe slikt. hvis ikke er det nok fjøra som har tatt kvelden.
Beklager skrive feil i inleggene mine har vanskelig for og se dem selv.

Tempo Panter 80-mod
Tempo Panter 77-mod

Svar