må ha hjelp!!!

Her kan man diskutere problemer og andre emner som har med motor å gjøre.

Moderator: Guttorm

Svar
tempo_bjojoh

må ha hjelp!!!

Legg inn av tempo_bjojoh »

får ikke pantern min til å gå skikkelig.. den vil ikke gå på høyt turtall. bare på tomgangsturtall. har nettopp byttet tennspoler og svinghjul og har god knist. men det er mulig at spolene står feil. har sjekka pakninger og jeg tror ikke det er falskluft. har prøvd alle pososjoner på blandingsnåla og prøvd å starta den med og uten luftfilter. men ingen ting funker.

svar mottas med takk! begynner å bli passe desperat etter å få tempo'n på veien. :?

tempopanter
Sted: Kristiansand
Kontakt:

Legg inn av tempopanter »

prøv og stille på tenninga di. det er vrient men det er etter min erfaring noe som hjelper :P så stiller du inn forgasseren sjikkelig også :P
Beklager skrive feil i inleggene mine har vanskelig for og se dem selv.

Tempo Panter 80-mod
Tempo Panter 77-mod

tempo_bjojoh

re

har prøvd alle mulige justeringer på tenninga og alle mulige justeringer på nåla i gasser'n, men ingenting hjelper. kan det være noe galt med gasseren siden den ikke vil gå på turtall? :shock:

Brukeravatar
Tempo Nils
Sted: Muan

Legg inn av Tempo Nils »

Hvis dette dreier seg om en akf x motor så har jeg noen tips rett ut fra boka.

1.Flottørventilen er skitten eller slitt.

2.Flottøren utett.

3.Oljekull eksoskanalen og eksos systemet.

4.Forgasserinnstillingen stemmer ikke, eller dysene løse.

5.Luftfilteret skittent.

6.Startstempelet i forgasseren står for høyt.

Håper noe av dette kan være til hjelp.
Tempo nils

Corvette 280 -63(turbo intercooler)
Panter 470x2-0,75
Corvette 300 -65
Yamaha ttr 125(solgt)

tempo_bjojoh

tilstandsrapport:

da kommer jeg med en liten tilstandsrapport:

har prøvd å bytta pakninger på syllinder for å forsikre meg om at det ikke er falskluft. etter jeg hadde gjort dette la jeg merke til at når motoren går bobbler det ut av oljefyllingshullet på blokka. altså der man fyller girolje.
der sitter det en skrue, men som tydeligvis ikke var helt tett. så det kom altså luft ut igjenom hullet. motoren vil fremdeles ikke gå skikkelig og aldri på høyt turtall. den har dåli respons på gass og virker helt død. når jeg prøver å legge handen over luftintaket på luftfilteret skal den jo normalt stoppe. dette gjør den også, men etter veldig lang tid.

kan det være snakk om falsk-luft? jeg har gått opp for ideer. har prøvd så og si alt men uten ressultat.

Bjørnar Johnsen

oracel

Legg inn av oracel »

Hvor mye olje er det på den? Oljenivået skal være sånn ca. opp til der den midterste plastskruen på clutchdekselet er, ca. 3 dl om jeg ikke husker feil. Skruen som sitter i hullet for oljefylling har muligens et lite hull for lufting. Hvis simmerringene lekker og du har mye olje på, så kan resultatet muligens bli det du beskriver. Ellers vet jeg ikke :roll:

Tæff

Legg inn av Tæff »

En eller annen sim ring/pakning inne i motoren som er gåen som forårsaker at kompresjonen i motoren blir dårlig???? :?

Svar