Se her!!!!

Her kan man diskutere problemer og andre emner som har med motor å gjøre.

Moderator: Guttorm

Svar
Ka du tru?

Se her!!!!

Legg inn av Ka du tru? »

Hei

Fikk tak i en corvett nå!

Men jeg har et problem: Den vil ikke starte mere, den hadde stått stille i ca. 1 år før jeg fikk den. Jeg fikk den og startet den opp (den startet lett) den gikk fint på tomgang men så ruste den seg LITT (kanskje 3000 rpm ikke mye) å så stoppet den å vil ikke starte igjen har prøvd trillstart + kick men den "slår" ikke!!

(det kom en del røyk når jeg startet den)

Hva kan dette vere?? MÅ HA SVAR (helst fort)!!!

MVH

Ka du tru?

Legg inn av Ka du tru? »

Ingen som vet??? Pleace kom med komentar/innspill!!

Brukeravatar
lanciadelta
Sted: Berkåk, Sør-Trøndelag

Legg inn av lanciadelta »

Har du prøvd med ny bensin? Kan hende at det er kommet kondens i bensinen. Du kan også prøve å sjekke pluggen på den, hvis den er våt så tørker du den, og sjekker om det er gnist.
57 Zundapp Combinette,74 Polski Fiat 125p,77 Polski Fiat 125p,87 Fiat Croma I.e,88 Fiat Croma Turbo i.e, 87 Lada 2105 1500S, 74 Mercedes w115 200D, 75 Mercedes w115 240D

Brukeravatar
administrator
Site Admin
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Legg inn av administrator »

Ka du tru? skrev:Ingen som vet??? Pleace kom med komentar/innspill!!
Aller først vil jeg si at man kan ikke forvente å få svar på 15 minutter på et slikt forum. Ser at det er få minutter mellom dine 2 første innlegg.

Teknisk: Dette kan være mye rart. Jeg mistenker falsk luft, og da gjerne gjennom simmerringene på veiva. Om dette er en gammel motor vil jeg uansett foreslå å åpne motoren og bytte div. slitedeler. Dette koster ikke all verdens penger og vil gi et MYE bedre resultat.

RR
Administrator av forumet
Corvette 1965 modell
Swing 175 1958 modell
Div MZ og Crescent

Brukeravatar
Per
Sted: Fæssa / Gjøvik
Kontakt:

Legg inn av Per »

har du sjekka gnisten? om den er ok? Jeg tror du kan skifte pluggen, og sjekke stiften etter det, om den er sporete i bryterkontaktene. Den bruker å starte selv om simringene ikke er helt ok, men da går den ikke helt godt heller.
50's in the 60's!

Westby Corvette 240 -61, Tambar Comet 600 -66, Trygg Trigger Sport 810 -67, Trygg Corvette 300 -68, Zündapp C 50 Sport -75, Corvette 380P -92

Ka du tru?

Legg inn av Ka du tru? »

(Aller først sorry at jeg maste om svar;p)

Hvordan sjekker man om det er gnist?

Å en ting til hvilken farge skal det vere på bensinen? Tømte den av nå å den var blod/saft rød er det riktig??

Brukeravatar
Per
Sted: Fæssa / Gjøvik
Kontakt:

Legg inn av Per »

hehe bensinen er vel det viktigste, at den ikke er noe tull med! Du bør nok skifte ut hele bensinen med ny, og prøve da!

Hvordan du ser etter gnist? jo, du skrur ut pluggen og legger den på kjøleribbene og trår med neven et par ganger, da finner du ut om det gnistrer. NB! ikke hold direkte på stålet da det gir strøm, det har jeg gjort og det er ikke noe godt! En annen ting du også må huske på, er å ikke dra igjen pluggen hardt, den skal nesten ikke strammes. Strammer du for mye ryker gjingene i plugghullet og da.. Må du antaglig ha tak i et annet topplokk!
50's in the 60's!

Westby Corvette 240 -61, Tambar Comet 600 -66, Trygg Trigger Sport 810 -67, Trygg Corvette 300 -68, Zündapp C 50 Sport -75, Corvette 380P -92

janivar
Sted: Trondheim

Sjekk Forgasseren

Legg inn av janivar »

Hei...
Tipper også at det er falsk luft som er froblemet ditt Men for å ta det enkleste først, sjekk forgasseren din! Når du starter opp en moped som har stått en tid, og sikkert har "gammel" bensin på tanken, er du nesten garantert at bensinen du super inn i forgasseren ikke er helt god. Gammel olje klumper seg, og halvfulle tanker ruster... hvis sila i tanken heller ikke er heltgod får du en skikkelig tett forgasser. Så før du starter opp med kløyving av motor og det hele, gi forgasseren din en skikkelig rens, blås opp dyser osv, og gi mopeden fresh bensin :) Gudd løkk....

corvette
Sted: telemark

Legg inn av corvette »

rens gassern,bytt pakninger te gassern,bytt plugg,bytt stifter,bytt simmringer, bytt tenpluggledning,rens potta og luftfilter,bytt olje (sae80/90)skjekk resten av tenningsdelene og vask de godt.

det er greit å gjøre på en gammel corvette da blir den sprek og god å kjøre.

å bytt sef bensin da
CORVETTE 1971,78,80 2stk,81,84, 86 og 88(p).
PANTER 340 og 470 68 og 84.
SAFIR 400 1969.
AVANTI 1986.
cz 1956.
villers 1955.
taifun 1966.
transport 1951.
honda cb125 1975 .

Svar