slarkete spor for veivtapp

Her kan man diskutere problemer og andre emner som har med motor å gjøre.

Moderator: Guttorm

Svar
lb9td
Sted: Nittedal
Kontakt:

slarkete spor for veivtapp

Legg inn av lb9td »

Vedr. spor for veivtapp til sachs 150. Sporet ser ut til å ha est ut og blitt mye større. Dvs tappen er mye mindre enn sporet, og tappen ligger ustabilt nede i sporet (den kan helle 45 grader minst). Spm er om dette er en vanlig slitasje som andre har opplevd. Det store sporet gjør at svinghjulet blir slarkete. Jeg har litt dårlig tenning, dvs den tenner uregelmessig når jeg legger tennpluggen til gods og trør ned for å se tenning. Kan slarken i veivtappen og dermed svinghjulet gjøre at tenningstidspunktet blir ustabilt. Noen som har opplevd liknende og er eneste løsning å skifte hele veivakslingen - evt reparasjonstips?
Standard 1953 modell, 2 seter.
Regnr. W-3263
BSA B33 1960 modell. 500 ccm, 26 hk
Regnr. T-7763

Brukeravatar
Per
Sted: Fæssa / Gjøvik
Kontakt:

Legg inn av Per »

At svinghjulet ikke sitter beint vil nok sannsynligvis utspille feil tenning da magnetene gjør at svinghjulet går og hopper frem og tilbake. Ikke bra. Du får vel skiftet kun veivtappene? Skifte hele veivakselen er vel ikke nødvendig, men kontakt en som driver med veivrep angående ditt problem, så løser det seg nok!

Knut Halvorsen driver da med veivreparasjoner, det kan være interessant å ta prat med han skjønner du! Uansett, lykke til sesongen er igang og jeg venter selv på veiv... Skulle kjørt, det irriterer meg litt..

hehe
50's in the 60's!

Westby Corvette 240 -61, Tambar Comet 600 -66, Trygg Trigger Sport 810 -67, Trygg Corvette 300 -68, Zündapp C 50 Sport -75, Corvette 380P -92

Svar