Kjedet hoppet av, nå er det tull med girene

Her kan man diskutere problemer og andre emner som har med motor å gjøre.

Moderator: Guttorm

Svar
Tobbeni100

Kjedet hoppet av, nå er det tull med girene

Legg inn av Tobbeni100 »

Hei, var ute å kjørte for en uke siden, da kjedet mitt hoppet av. Jeg hektet det på igjen på stedet, men da jeg skulle prøve å få den i fri igjen, virket det som om det hadde låst seg helt i første gir. Jeg dyttet girpedalen forsiktig opp og ned for å kjenne om den glapp, men ingenting skjedde. Så jeg trillet den hjem ved hjelp av clutchen og åpnet opp dekslet. Grunnen til at den låste seg i gir tror jeg kan ha vært at fjæra til sperrehaken sitter feil, slik at sperrehaken sperret den helt i gir? Spørsmålet mitt er ihvertfall hvordan skal fjæra se ut og hvordan skal den sitte? En annen ting jeg lurer på er om girlåsen skal sitte bom fast? Har prøvd å dytte på den og det virker ikke som om den vil bevege på seg i det hele tatt. Gjør girkasse noe med dette når man setter i gir?
Takker for svar!

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Re: Kjedet hoppet av, nå er det tull med girene

Legg inn av Guttorm »

Det er selve opplagringshuset på baksiden av girdekselet som har blitt skadet men ingen grunn til panikk! Denne får du kjøpt ny :)
Du må som du kanskje vet av meg vifte og girdeksel for å skifte girlåsen.
CARPE DIEM!

Tobbeni100

Legg inn av Tobbeni100 »

Javel, så at det var litt skade på det opplagringshuset, så da er det vel bare å bytte det! Takk for svar! :D

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Legg inn av Guttorm »

Ja det er ikke store skaden som hindrer girlåsen i å vandre fritt i "koppen" som er pressa inn i girdekselet... :?
CARPE DIEM!

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Legg inn av Christian »

Kjent problem når kjedet hopper av. Ny finnes her: http://veteranmopeden.mystore3.no/produ ... s-mlkaxlkh

Christian.

Svar