Corvette 380 83 modell - Restaureringsproblem

Her kan man diskutere problemer og andre emner som har med motor å gjøre.

Moderator: Guttorm

Svar
SimenB

Corvette 380 83 modell - Restaureringsproblem

Legg inn av SimenB »

Etter mange års adskillelse har jeg blitt gjenforent med min ungdoms Corvette.

Problemet er at den kom i sine enkelte bestanddeler og at jeg mildt sagt er lite flink til å skru...
Har fått satt den sammen ved hjelp av hukommelsen og diverse manualer, og er rimelig nær 100 % sikker på at alt sitter på riktig plass.

Skulle gjøre første gjenopplivingsforsøk i dag, og det var en betinget suksess.
Den startet greit, men gikk på fryktelig høyt turtall på tomgang og da jeg slo av tenningen fortsatte den å gå helt til jeg så meg nødt til å skru av bensintilførselen.
Ved de neste forsøkene startet den ved hjelp av fjerntupperen, men gikk bare 5-10 sekunder før den døde ut.

Virker jo definitivt som om det er bensintilførselen som er (en del) av problemet, men er det noen som har tips om hvor det er lurt å begynne å lete?
Eller kanskje aller helst om det er noen verksteder i Oslo-området som kan anbefales da mekkekunskapen som sagt i beste fall er mangelfull.

På forhånd takk
Mvh Simen

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Re: Corvette 380 83 modell - Restaureringsproblem

Legg inn av Guttorm »

Ta kontakt med Thor Syrdal eller Geir Andreassen som også bor i Oslo.
Regner med de kan stille en mer konkret diagnose eller i det minste sette deg i kontakt med folk som kan :!:
Begge er medlemmer her på forumet...
Det høres for min del ut som den ikke får nok bensin eller får falsk luft et eller annet sted...

Geir har tlf. 97671247
Thor har: 90119529
CARPE DIEM!

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Re: Corvette 380 83 modell - Restaureringsproblem

Legg inn av Christian »

Simmringer eller innsugspakning er det første som slår meg. At den drar falsk luft ett eller annet sted, er vel meget sansynlig.

Christian.

Svar