TWN-prosjekt

Her kan du poste spørsmål eller delta i eksisterende diskusjoner som har med veterankjøretøy generelt å gjøre.

Moderator: Guttorm

Svar
økogutt
Sted: Ilseng-stange

TWN-prosjekt

Legg inn av økogutt »

I utgangsåret (3 vg) på steinerskolen skal man gjøre ei stor oppgave om et selvvalgt tema som vil bli et grunnlag for å få studiekompetanse. Iden forbindelse har jeg tatt for meg en tysk Triumph BDG 125 H fra -53 :
Bilde.
Innen mars neste år skal den se slik ut :wink:
Bilde
Jeg kan ikke bare mekke, men må desverre og skrive en del. er derfor intressert i all informasjon jeg kan få om sykkelen - hva enn det skulle være....
noen som vet om noe, noen eller hva som helst om denne spessielle tohjulingen.
På forhånd takk for inspill, mvh Andreas Ente
- Corvette 300 -66
- Panter 470 -83

Brukeravatar
sachs mlkax
Sted: Helleland (Rogaland)

Legg inn av sachs mlkax »

Å, dette var tøff sykkel 8)
Sikkert mye å finne på internett, men mye på tysk :?
Kom over et par linker
http://www.meisterdinger.de/triumph/t-bdg125.htm
http://homepages.compuserve.de/twnbrandl/2.htm
http://www.faf-dachau.de/motorraeder/Al ... mph125.htm
vet ikke hvor mye hjelp det er i dette. Prøv å søk på internett. Ellers finnes det jo noen Triumph-klubber rundt omkring. Kanskje noen der som kan hjelpe deg.

Det var uansett et skikkelig flott prosjekt du hadde funnet deg, og jeg kan ikke annet enn å ønske deg lykke til :D
1965 Corvette 300

økogutt
Sted: Ilseng-stange

Legg inn av økogutt »

Joda, er kjempefornøyd med sykkelen. Den går veldig godt uten serlig ulyder i det hele tatt, vanvittig bonndrag med et ubeskrivelig brøl ved fullt pådrag :D . den har kjøreegenskaper og sjarm i bøtter og spann.
desuten er den 99,9% komplett. det eneste som mangler er stroppen til å feste batteriet!!!! Men finishen er ikke serlig tiltrekkende og tilfredsstillende pga dårlig grunnarbeid og totalt feil farge. desuten skal en god del av delene fornikles og crommes igjen.
Selvfølgelig er det en del bøker og manualer å få tak i, men utvalget på gode nettsider og miljøer er heller få. tysken er ikke no problem. har hatt det siden første klasse - på steinern :wink:
noen som ellers vet om noen "gjømte" norske veteran-mc forum der det kankje er et noe større miljø rundt slikt?
andreas
- Corvette 300 -66
- Panter 470 -83

Brukeravatar
ford1934
Sted: Oppdal i Sør-Trøndelag

Legg inn av ford1934 »

hvordan går det med sykkelen da? har du klart å finne noe stoff om den?
Mvh Arnt Inge

Tempo Corvette 1972

AndreasE

Re: TWN-prosjekt

Legg inn av AndreasE »

Jeg sparker i gang gammel tråd med nytt brukernavn!
Oppgaven tok en helomvending og siden har jeg ikke hatt motivasjon til å få gjort noe mer med sykkelen.
hvis det er noen her som er intressert i å ta den over, så er det bare å rope ut!
vet ikke om denne modellen noengang er blitt typegodkjent her i landet, men har i tilfelle tyske papirer på den....
den starter og går godt og er nokså komplett. en del småfix på påberegnes.....
Mvh Andreas Ente (98623930)

KasperR
Sted: Trondheim

Legg inn av KasperR »

Hva skal du ha for den da?
Tempo Panter 370
Tempo Safir 1969

Brukeravatar
rubix

Legg inn av rubix »

jeg er også interiser men kansje litt langt unna ?
Tempo Corvette 74
Tempo Panter 460

Svar