Ny type cometsett?

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Knutern68

Re: Ny type cometsett?

Legg inn av Knutern68 »

Hvis du går inn på trimbutiken.se og ser på sylindere der ser du forskjell på dem. Snu dem opp ned og se kanaler på siden. Gjør det samme med en sylinder fra norscan i sverige og du garantert kjøper den fra trimbutikken. Den fra trimbutikken er mest lik original tysker og virker bortimot likt norscan sin er dau i forhold. Steg 2 ser du ikke forskjell på utvendig,men det er tatt ut rett i eksos utblåsning så sammenligner du der ser du stor forskhell. Merket på den er jofram og ikke skakkborra kineser. Ikke att jeg har kunskap til å si hva som er best,men etter eget syn og utprøving så uteblit sylinderer fra norscan pga mye ekstra jobb for å få dem til å fungere normalt. Helt ærlig så ut fra hva je har prøvd så er jofram sylinderer til trimbutikken like bra originalt som tyskercomet. Er helt like å så aikkert litt derfor å. Hadde je vist hvordan je får lakt til bilder her skulle du fått sett hva forskjellen jeg snakker om er.
Mvh
TempoKnuter'n

tempo cørve
Sted: Mopedbyen

Legg inn av tempo cørve »

Men du brukte ikke potta som følgte med?
Tempo Corvette 1980 . Svart og hvit.

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Legg inn av Christian »

Knutern68 skrev:Merket på den er jofram og ikke skakkborra kineser.
Jofrab-sylinderen er også kina-vare. Det har vært problemer med gjengene på ekosen på dem. Håper de har rettet på dette samtidig, ellers passer ikke eksosmuttera. Og skakkborra hender det faktisk at orginale Sachs-sylindere er også. Har hatt flere orginale Corvette-sylindere som ikke har vært rette i løpet. Det var jo masseproduserte deler dette også. :lol:

Christian.

Knutern68

Legg inn av Knutern68 »

Detta vet du bedre en meg. Jeg kan kun uttale meg ut i fra hva je har prøvd ut . Vet det er en type som skiller seg litt ut da sylinder faktisk sprekker og deles i to . Har bilde av en her av det . Jofram sylinderen jeg hadde var helt fin i gjenger på eksos . Morro å få prøvd ut forskjellige. Syns for min egen del att det er morro å finne noe som tilsvarer original tysk 41 mm da alle sier att den var den beste. Jofram sylinderen har like om ikke litt større luftekanaler en tysker, ser helt lik ut innvendig og med glattere kanaler.norscan sin må en ut med fres for å få tilsvarende lufte kanaler og det er pirk arbeid.noen tar av hjørner på stempel mot luftekanaler for å få inn mer luft. Det har je aldri prøvd ut ,men dem sier det vil fungere. Det er nesten 100% sikkert att jeg kjøper el tenning av deg Christian :). Fælt vil det uansett aldri gå,men bedre å møte motbakker som er viktig for meg. Den beste sylinderen jeg har brukt er en gammal sylinder fra hobbex kjøpt på 80 tallet . En teori jeg ikke har prøvd ut enda er på comet forgasser så får du lengre flytegang flottør om du setter på flottørlokk av en original gasser .trur du det har noe å si? Det er snakk om en 5-6 mm.
Mvh
TempoKnuter'n

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Legg inn av Guttorm »

Er det dette sylinderen som gir den beste effekten og fører du denne, Christian?
Det er ihvertfall denne porta sylinderen Jonas og Pallesen har og som det skrytes uhemma av :)
http://www.trimbutiken.se/sachs-trim-di ... ortad.html
CARPE DIEM!

Ormlår

Legg inn av Ormlår »

Denne sylinderen fra trimbutiken.se er vel til Panter? Altså ikke viftekjølte motorer..?

Knutern68

Legg inn av Knutern68 »

Detta er comet steg 2 . Hadde en sånn selv og fungerer morsomt :)
Mvh
TempoKnuter'n

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Legg inn av Christian »

Knutern68 skrev:Vet det er en type som skiller seg litt ut da sylinder faktisk sprekker og deles i to . Har bilde av en her av det .
Dette er utbedret, og derfor ikke noe problem mere.
Knutern68 skrev:En teori jeg ikke har prøvd ut enda er på comet forgasser så får du lengre flytegang flottør om du setter på flottørlokk av en original gasser .trur du det har noe å si? Det er snakk om en 5-6 mm.
Da blir du nok skuffet. Det er et lite hull i siden på flottørkammeret som bensinen renner inn i innsuget gjennom når du "tipper". Her vil det da renne bensin hele tiden, og motoren vil drukne.

Hvem som er best av Jofrab (ikke Jofram), og Norscan sine sylindre, skal jeg ikke uttale meg om. Men at finhishen er dårligere en på originale, er det ingen tvil om.

Christian.

Knutern68

Legg inn av Knutern68 »

Vet bare det har blitt brukt. 74 dyse og originalt er det je ska bruke. Har tysker comet påmontert nå ,men ikke testa. Ut fra hva lyden og turtall så er det som det andre foreløbig. Må justere om tenning og skrudd sammen resten før test. Mrro å prøve ut ting å få egne ærfaringer på ting. Prøver ut en greie med stempel nå for å få inn mer luft.
Mvh
TempoKnuter'n

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Legg inn av Guttorm »

Var du ikke fornøyd med den porta 41 sylinderen fra www.trimbutiken.se, Knut?
Har lyst på en slik selv slik at jeg kan fighte med Pallesen og Jonas sine raske mopeder :o :oops:
CARPE DIEM!

Svar