Ny type cometsett?

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Re: Ny type cometsett?

Legg inn av Christian »

Guttorm skrev:Har lyst på en slik selv slik at jeg kan fighte med Pallesen og Jonas sine raske mopeder :o :oops:
Hvor ble det av "Kjør originalt, for det er best" nå da Guttorm :?: :?: :?: :lol: :lol:

Christian

Knutern68

Legg inn av Knutern68 »

[quote="Guttorm"]Var du ikke fornøyd med den porta 41 sylinderen fra http://www.trimbutiken.se, Knut?
Har lyst på en slik selv slik at jeg kan fighte med Pallesen og Jonas sine raske mopeder :o

Joda fornøyd var jeg ,men fikk ikke til siste finnish på den . Mangla trekk kraft på 4 gir ,men gjorde det andre gjør på 3 gir så for all verden det var morro og turtall som på ei motorsag, men for å få til siste finnish så tenkte je penger for da hadde je måtte fått på trimpotte og el tenning . Dem er noe jævlig porta i utblåsen og da forflytter trykk kammeret seg til potta og derfor kammerpotte .har ikke peiling på hvorfor el hvordan ,men han som je snakka med på trimbutiken sa hvids jeg gjorde alt det så kunne je få bremsa den il en 6-7 hk på bakhjulet og det er omtrnt dobbelt av hva dem hadde fått til med original comet 41 mm.
Ser Pallesen har en jævel ta corvette hehe 72 mod makan tel min ;) min er vel dau i forhold til hva dem har :)
Gir meg nok ikke før jeg blir tatt av snuten hehe gubbe med tut å comet blr noe å ha i politibloggen hahaa
Mvh
TempoKnuter'n

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Legg inn av Guttorm »

Christian skrev:Hvor ble det av "Kjør originalt, for det er best" nå da Guttorm :?: :?: :?: :lol: :lol:
Orginalt e best best ja! Ingen tvil om det!
Bare lukter litt på trim men for min del er det for mye jag og vræl og mye av sjarmen ved moped forsvinner ved trimming.
At andre mener noe annet respekterer jeg.
Skal jeg kjøre fletta noen tar jeg fram en av de olivengrønne krigerene mine :)
Selv kydland med sin 175 Standard ble parkert av den fyrrigste militæren min :oops: det på tross av at jeg "er to på" :wink:

Er det like greit å bestille direkte denne porta sylinderen, Christian eller har du den med dine prosenter :?:
CARPE DIEM!

Knutern68

Legg inn av Knutern68 »

Har i dag testa ut en tyskercomet og skuffa. Må nok på med det første settet jeg kjøpte for å få riktig glede av dette så hobbex sylinderen skal jeg aldri tvile på mer. Der i mot jeg trur jeg faller mer og mer på original sylinder og borra den til 41mm i stedet for . Sjarmen med moped uteblir ved trimming og dyrt er det også om man blir tatt. Skal jeg kjøre i 80/90 har je min gamle cb 750 four å kose med ;) uansett så skal jeg teste ut cometen fordi jeg synes det er morro og teste ut sånn ,men det faller mer og og som sakt mot tidlig sylinder med membra . Begynner å lure på meg sjøl her nå er jeg riktig vettug hehe
Mvh
TempoKnuter'n

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Legg inn av Christian »

Guttorm skrev:
Christian skrev:Hvor ble det av "Kjør originalt, for det er best" nå da Guttorm :?: :?: :?: :lol: :lol:
Er det like greit å bestille direkte denne porta sylinderen, Christian eller har du den med dine prosenter :?:
Har ikke noen rabattavtale der nei.

Christian.

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Hadde vært gøyalt å prøvd en slik 41 porta sylle ja. Ser de har tatt ut gods så det holder i utblåset også men du må love å ikke si det til noen, Chrisitan :wink:
CARPE DIEM!

Knutern68

Legg inn av Knutern68 »

Nå er vi to som har testa den porta sylinderen og den går som hobbex sylinderen min. Testa en tysker nå og den skuffer med sin særhet . Setter på att hobbexen min å den går i 80 om je vil med 110 kg daukjøtt opp på hehe satse på den fungerer på denna motoren . Da er det ferdig slutt med detta testgreiene mine. Heretter blir det kun originalt som gjelder, men hva er generelt originalt da rundt om der sachs motorer blir brukt?
Mvh
TempoKnuter'n

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Knutern68 skrev:Heretter blir det kun originalt som gjelder,
Fornuftig! Alle vet jo at trim gir økt slitasje samtidig som det støyer, ødelegger kosen og i tillegg er ulovlig :?: :oops:
Synd at cometen har så ræva bunndrag og ikke minst like synd er det at de reproduserte trimsylinderene er boret maks og at du knapt nok har EN VEI TILBAKE når denne boringa er utslitt eller hvis man skulle være uheldig å få en skjæring, når man vet at der kun er 41/ 41,5 stempler å oppdrive :(
CARPE DIEM!

Knutern68

Legg inn av Knutern68 »

Trur nk att første generasjon repro sylinderer fra 80 tallet fungerer greit, men ræva bunndrag å je syns det er kjett å sitte å jage hele tiden.
Lest litt om motorer til sachs og lkh motoren ble i andre land solgt med 41 mm borring ,bare norge det kun var 38 mm. En annen ting som er dritt med comet er dem er utrolig kresne på luft . Kjører man 41mm og original filter er det bedre å gå for det er alt for tett. Passer greit til 38 mm ,men setter man på sportsfilter så fungerer det,men ikke bestandig optimalt. Justerbar dyse er bare til å kaste . Det må brukes enten 74 eller 76 dyse . Er no dritt. Leverer membra sylinder til borring og bruker den je:)
Mvh
TempoKnuter'n

Brukeravatar
Guttorm

Legg inn av Guttorm »

Der var du på nett igjen, Knutern68 :wink:
Har nå fått bore en membranfri sylinder til 41mm. Ser frem til å ta denne i bruk :)
Forstod du ikke hadde modifisert andre ting men gått opp til 66 dyse.
Lurer på om du bruker forgasseren som egentlig hører til denne sylinderen uten tomgangsskrue og innsug under eller er dette helt vilkårlig?
CARPE DIEM!

Svar