Ny type cometsett?

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

tempo cørve
Sted: Mopedbyen

Ny type cometsett?

Legg inn av tempo cørve »

Noen som har prøvd dette cometsettet?
Sånn som jeg har forstått det så er det nesten det samme som 60cc 7,5hk svenskecomet, bare at den er ferdig porta :D .

Kan være verdt å prøve! Koster jo bare NOK 3116kr!!
Tempo Corvette 1980 . Svart og hvit.

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Re: Ny type cometsett?

Legg inn av Guttorm »

Jonas her på forumet har et slik men han ikke testet det ut ennå så vidt jeg vet :)
CARPE DIEM!

tempo cørve

Øy Jonas, test den ut æ!

Knutern68

Legg inn av Knutern68 »

Jeg har prøvd steg2 comet fra sverige ogdetfungeter,men man må ha el tenning og trimpotte da det blir feil motstand i ei vanlig cometpotte. Jeg bruktevanlig potte og tenning og greide75 på 3 gir, men ikke mer en 75 på 4 gir eller da det manglet noe puff der .
Mvh
TempoKnuter'n

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Legg inn av Guttorm »

Hei Knutern68! Har du 41 boring?
CARPE DIEM!

Knutern68

Legg inn av Knutern68 »

Det er 41 mm borring. Porta i eksos åpningen og har ett vanvittig turtall.
Mvh
TempoKnuter'n

tempo cørve

Knutern68 skrev:Jeg har prøvd steg2 comet fra sverige ogdetfungeter,men man må ha el tenning og trimpotte da det blir feil motstand i ei vanlig cometpotte. Jeg bruktevanlig potte og tenning og greide75 på 3 gir, men ikke mer en 75 på 4 gir eller da det manglet noe puff der .
Hvorfor trenger man elektronisk tenning? Hvordan syns du den var ellers? Er det merkbart bedre enn vanlig 60cc kina-comet tro?

Knutern68

Legg inn av Knutern68 »

Det vet jeg ikke om jeg kan gi noe rett svar på. Mitt vanlige comet sett gjør ca 75 / 80 med original dreving og tenning mens steg 2 gjorde 75 på 3 gir,men trengte mer for å få 4 giret til å fungere. Snakka med han på trimbutiken.se ang det og det var han som fortalte att for å få full effekt så måtte man ha trimpotte og stabil tenning( elektronisk) .Originale tennstiften klarer ikke alltid å henge med når det blir for mye turtall.
Mvh
TempoKnuter'n

Knutern68

Legg inn av Knutern68 »

Nå har jeg forresten en gammal tyskercomet jeg skal teste ut med gammalt tysk luftfilter som ble brukt på tyske lkh motorer på gammal ktm lett mc .det er som vanlig luftfilterkopp med ett rundt 55 mm luftfilter under i bøyen på koppen. Har testa ut en 5-6 forskjellige sett comet nå og likheten med alle er att den originale luftfilterboksen som sitter på comet 600 ikke er brukbar til noe annet en utstilling på comet 600 .Har vel ikke den beste mopeden å teste dette ut med da jeg har 380 med 17" hjul ,mens 300 har 19" hjul. Mener det spranget på tommer på hjula utgjør ett pat tenner på framtrinsa. Uansett like morro da.eneste merkbare jeg har merka er att kinacomet går vesentlig dårligere en både tysker og gammal svenskcomet kjøpt på hobbex på 80 tallet.
Mvh
TempoKnuter'n

tempo cørve

Å, så potta som følger med er egentlig litt underdimensjonert? Hvordan ligger Steg 2 an i forhold til original comet og "steg 1"/kinavare?

Svar