Castrol sin 2 taktsolje, bra eller dårlig olje?

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Svar
anderssomme
Sted: Sandnes

Castrol sin 2 taktsolje, bra eller dårlig olje?

Legg inn av anderssomme »

De sies at mobil olje er bra men castrol er best, men fant idag castrol 2 taksolje, er dette en snadder olje for jonasrøyret eller bør den unngås ?
Hvis du noen gang skulle stjele en foto-boks fra E-39 så la være å sette den på soverommet! Den tar nemlig bilder når det går for fort!

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Re: Castrol sin 2 taktsolje, bra eller dårlig olje?

Legg inn av Christian »

anderssomme skrev:De sies at mobil olje er bra men castrol er best, men fant idag castrol 2 taksolje, er dette en snadder olje for jonasrøyret eller bør den unngås ?
Dette er det like mange meninger om som det er oljetyper. Det er vel ingen olje i dag som er direkte dårlig og ubrukbar. Selv bruker jeg Statoil sin syntetiske, og er fornøyd med den. Castrol har jeg ikke prøvd.

Christian.

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Legg inn av Guttorm »

Geir Sandnes var det vel som kjøpte inn et større kvantum Castrol olje som han videresolgte til klubbens medlemmer.
Kun positive tilbakemeldinger vidt meg bekjent om denne olja.
Statoil sin olje som Christian her skriver har jeg også prøvd og denne har min tillit. Erik Homse kjører bl.a. på denne.
Når det er sagt spiser nok en gammel Sachs det meste når det gjelder oljer.
Selv kjørte jeg på 40 MOTOROLJE fra Statoil på alle mine Tempoer. Militæren er litt tørstere enn en moped og i den orginale manualen står det at den skal ha denne olja.
Funka fett det :!: Det eneste jeg måtte passe på var å riste den litt (tanken altså) før start, siden olja separerer seg i fra bensinen.
Gjør som Pallesen; Kjøp en 5 liters kanne med 2T olje på Biltema.
Billig og bra for en som driver et engangs-foretak på konkursens rand eller dere Anders med læregutt-lønn :idea: :wink:
Ikke nok med det! Lukta av eksosen blir eksakt slik som den kjentes ut fra gammelt av :)
CARPE DIEM!

anderssomme

Takker for svar Christian og Rune!

Da får det bli en god blandig med 98 og castrolen :)
Hvis du noen gang skulle stjele en foto-boks fra E-39 så la være å sette den på soverommet! Den tar nemlig bilder når det går for fort!

Brukeravatar
Pallesen
Sted: Sola

Legg inn av Pallesen »

Jo dere må bare kjøpe dyr olje for min del. Ja eg kjøre på biltema sinn 2t olja. Dokker må begynna og bruga vede :!: :shock: :lol:
Det e jo ikkje sånn at Biltema har ein egen olje rigg som pumpe opp pisse olja for og selge billig.!? Kjøp ein 5 liters 2t olja på biltema, så koste den 50 kr literen! 8)
Biltema har i mangen år kjøpt olje fra blant aent Statoil og shell... For de som ikkje viste det :wink:
Har du hørt om noen som har fått ødelagt noe pga olje som e fra biltema? Ja i så tilfelle e det nok pga de har drukke olja og kjørt i fyllå :lol: :lol:

Ka olja hadde de og kjøra på i 1967 :?: :?: :?: Jo de blanda 4t olje og alt aent greier de fant. "Bare rist godt" så morfar sa :lol: :lol: :lol:
Finn ein olje du e fornøyd me Andres. :D :D Og 2t olje fra biltema e hvertt fall 1000 ganger bedre en det de kjørte på i 19pill og bue :lol:
Tempo corvette, for deg som krever det lille ekstra.!

anderssomme

Heilt rett i ka du seie pallelsen! :shock: :roll:

Har prøvd alt fra statoil, biltema osv, men får så goe rabatta her på arbeid innenfor castrol, mesten prikklige prisen for oljå på biltema, men godt poeng der Lars! :D kan tenka meg oljå før i tiå va någe sammenmekka piss, men motorane jekk jo godt og fint fordeom :)? :roll: 8) :)

Svar