Har samellingnet en original Tysk comet og en jofab sylinder i dag : ser at jofab sylinder har smalere avgass port en på cometen , dette gir jo mindre bunn drag!
transfer portene på jofabèn er tykkere ut mot sylinderveggen noe som gir trangere kanaler resten ser ganske likt ut .
Noen andre som har erfaringer med dette ?
Hva gjør dere med jofab`en for å få den til å gå likke bra som cometen ?
Hilsen : Bernt
Comet
Moderator: Guttorm
-
- Innlegg: 107
- Registrert: 24 mai 2011 19:18
- Sted: Mopedbyen
-
- Innlegg: 31
- Registrert: 22 nov 2011 20:10
Re: Comet
hei, jeg fikk porta kina sylinderen min uten noe særlig hell.. gikk snarere dårligere
men innkjøp av en orginal tysk med 41mm borring idag så skal nok få fart i mopeden til våren 


Tempo corvette 380 #1
Tempo corvette 380 (prosjekt) #2
Tempo corvette 380 (jubileum-prosjekt) #3
Tempo corvette 300
Tempo corvette 290 (under opp-pussing)
Parter (saxonette)
Volvo 240 GL
Zetor 3011
"gje ann i bånn, de ekje turbo på'n"
Tempo corvette 380 (prosjekt) #2
Tempo corvette 380 (jubileum-prosjekt) #3
Tempo corvette 300
Tempo corvette 290 (under opp-pussing)
Parter (saxonette)
Volvo 240 GL
Zetor 3011
"gje ann i bånn, de ekje turbo på'n"