Corvette trimsylinder

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Brukeravatar
Olav96s
Innlegg: 72
Registrert: 18 sep 2011 12:29

Corvette trimsylinder

Legg inn av Olav96s »

Noen som har et bra tips om trimsylinder til corvette annet enn cometsett. Har sett litt rundt på speedoptions, men vet ikke hva jeg skal ta. Jeg vill ikke borre opp originalsylinderen, men lurte på om noen vet om en sylinder med 41mm borring som passer i corvette og hvilket stempel, forgasser og eksosanlegg jeg må ha. Er det mulig med større enn 41mm? Bare kom med forslag :wink:
Tiden går, Tempo består.

Brukeravatar
Olav96s
Innlegg: 72
Registrert: 18 sep 2011 12:29

Re: Corvette trimsylinder

Legg inn av Olav96s »

Kom over dette på nettet. http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... rt=6984709. Er dette det samme som cometsett? Er dette brukbart?
http://www.mopedfantasterna.se/index.ph ... t&Itemid=1 Lurer på om dette er det samme som christian selger
Tiden går, Tempo består.

Christian
Innlegg: 1712
Registrert: 04 jun 2004 15:44
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Re: Corvette trimsylinder

Legg inn av Christian »

Er nesten det samme. Hos meg får du:
Eksosanlegg, samme potta, men et bend som passer norske mopeder
Sylinder, samme
Forgasser samme, men med luftfilter
Pakninger, samme.
I tillegg sender jeg med gasswire (løs innerwire med skrunippel) og tennplugg med rett varmeverdi.

Christian.

Brukeravatar
Olav96s
Innlegg: 72
Registrert: 18 sep 2011 12:29

Re: Corvette trimsylinder

Legg inn av Olav96s »

Men er det 7hk i det du selger?
Tiden går, Tempo består.

Christian
Innlegg: 1712
Registrert: 04 jun 2004 15:44
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Re: Corvette trimsylinder

Legg inn av Christian »

Aldri vært 7 hk i noen av disse. :lol: Heter 7 hk de jeg selger også, men yter ca 4,5. Tror svenskene oppgir effekten på veiva, mens vi oppgir på utgående aksel. Det stemmer ganske godt med 5,5 svenske = 4,3 norske, 3,5 svenske = 2,4 norske. 7 hk er noe dem har finni på i et svakt øyeblikk.... :idea:

Christian.

Brukeravatar
Olav96s
Innlegg: 72
Registrert: 18 sep 2011 12:29

Re: Corvette trimsylinder

Legg inn av Olav96s »

Vet du av noe annet enn cometsett eller er det den beste løsningen?
Tiden går, Tempo består.

Christian
Innlegg: 1712
Registrert: 04 jun 2004 15:44
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Re: Corvette trimsylinder

Legg inn av Christian »

Olav96s skrev:den beste løsningen?
Spørs hva du er ute etter, og hvor mye penger du vil legge i det. Uansett blir det inger rasersykkel. Borr orginalsyllen din til 41, sett i 66-dyse og gå opp 1 tann foran. Da har du en grei moped som holder!

Christian.

Brukeravatar
Olav96s
Innlegg: 72
Registrert: 18 sep 2011 12:29

Re: Corvette trimsylinder

Legg inn av Olav96s »

Da tror jeg jeg skal borre opp til 41mm. Blir det noe i nærheten av comet?
Tiden går, Tempo består.

Christian
Innlegg: 1712
Registrert: 04 jun 2004 15:44
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Re: Corvette trimsylinder

Legg inn av Christian »

Nei.

Christian.

Brukeravatar
Kåre Wetten
Innlegg: 1485
Registrert: 29 mar 2007 18:54
Sted: St. Hanshaugen, Oslo

Re: Corvette trimsylinder

Legg inn av Kåre Wetten »

Du får litt bedre bunndrag slik at du kan gå opp en tann på framdrevet. Den tannen utgjør kanskje 5 km/t mer på toppfarrten skulle jeg tro!
Har Tempobrødrene Swing 31 (58) , Taifun 35 (53) Comet 600 (50) , søster Trygg Corvette 300 (45) og ikke minst lillebror Trygg Fighter 230 (44).

Svar