Hjelp! tenningsbank igjen...

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

laksen
Sted: Grimstad

Re: Hjelp! tenningsbank igjen...

Legg inn av laksen »

Nei, det er masse små huller rundt hele stempelet sånn som på bildene bare enda værre. Ikke noe som går gjennom. Det er værre rundt kanten enn midt på. Og er aller værst rundt kanten ved eksosporten. Der er det gnagd så mye av kanten at jeg mister all kompresjonen! Kan ikke skjønne hva som er feil nå, men blir nok å gå tilbake til kort plugg. alt begynte etter bytte til lang..

tempo_panter
Sted: Ise City

Legg inn av tempo_panter »

avstanden mellom toppen og stempelet da? squishen bør ligge på 0,6-0,8mm :)

laksen

Legg inn av laksen »

ja det har jeg ikke skjekka, men kjører original bunn og toppakning. Vet vel egentlig heller ikke hvordan jeg skal få målt dette, men vet at den hadde veldig god kompresjon med både lang og kort plugg. :)

tempo_panter
Sted: Ise City

Legg inn av tempo_panter »

står tårlig greit fortalt her! http://www.mopedportalen.com/forum/topi ... re-squish/

jeg kjører uten pakninger i det hele tatt, kun pakningsilikon både på toppen og bunnen på sylinderen og da får jeg akkurat 0,8mm! ;)

Brukeravatar
novice1
Sted: Galterud/kongsvinger

Legg inn av novice1 »

mellomdyse idle jet hva har du der?, drarn falskluft?simmring etc etc kanskje? hvor ligger tenninga di målt før tdc i mm hovedyse 115 er ikke for stort på den. det er også nål og nåldyse du skal ta hensyn til. du kan dyse til krampa tar deg hvis du har feil nål/nåldyse/idle jet dyse og mainjet dyse
ståle Johnsen

laksen

Legg inn av laksen »

hoveddyse 115, tenning 2mm bdc nål 2 hakk fra toppen, tomgangsdyse har jeg ikke sett på men sviver klokkereint på tomgang. alt av simmeringer og pakninger er nytt, så ikke noe falskluft nei :)

Brukeravatar
Tanklokk
Sted: sandefjord
Kontakt:

Legg inn av Tanklokk »

Fjærn vacumboksen! den er bare drit! gjør så mopeden får masse bensin og alt blir bare krøll!

TAUNUS COUPE

Legg inn av TAUNUS COUPE »

ud ifra fargen, så e dårr jaffal for varmt. bensi kjøle jo, så
merr bensin burde jo fixa d?

Svar