Hjelp! tenningsbank igjen...

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

laksen
Sted: Grimstad

Hjelp! tenningsbank igjen...

Legg inn av laksen »

Jeg har kjørt en del med panteren min i det siste, og vært veldig fornøyd etter at jeg trodde den enderlig skulle holde.
Men neida. da jeg tok av toppen for å skjekke hvordan tilstanden var ble jeg negativt overrasket. Legger ved noen bilder av problemet: Bilde
Bilde
Bilde Bilde

Oppsettet er : Athena 80 sylinder, Dellorto phbh28 forgasser med 110 dyse, 28mm innsug, proma potte, mallossi powerfilter og større hull gjennom ramma. Tenning er stillt på 2mm før topp, kjører kort ngk plugg med 9 i varmeverdi (prøvde også lang plugg, men da så problemet ut til å forverre seg) , 98 oktan, carlube 2t helsyntetisk olje ( flere kamerater har kjørt denne olja på crossere over lenger tid og er veldig fornøyd med den) Noen som ser feil i oppsett eller aner hva det kan være? takker på forhånd på svar, for jeg aner ikke hva det kan være.
Bilde

Nils holger
Sted: Lillesand

Re: Hjelp! tenningsbank igjen...

Legg inn av Nils holger »

Gå opp til 115 dyse, Den går for magert :!:
Pioner 8 med årer

laksen

Legg inn av laksen »

har prøvd 115 dyse, da virket det som den fikk for mye og ville ikke gå ordentlig, men dette var riktignok med kort plugg. må prøve lang plugg og 115 dyse da. Gikk friskere med lang plugg og 110 dyse hvertfal, men da ble også stempelet styggere på kort tid.. så du tror det er bare opp til 115 dyse det står på ? :)

mctempo
Sted: Sør-Trøndelag

Legg inn av mctempo »

Hva med 120 dyse og lang plugg?
JGD

laksen

Legg inn av laksen »

ja får prøve med større dyser og lang plugg da. ville hvertfall ikke gå ordentlig med større enn 110 med kort plugg, så håper det går da :)

Bernt
Sted: Svelvik Vestfold

Legg inn av Bernt »

Pluggen skal være mørk sjokolade brun etter en tids kjøring!
Bernt

Nils holger
Sted: Lillesand

Legg inn av Nils holger »

Kjører du med kort halsa plugg for du feil forbrenning, Gnisten kommer ikke langt nok ned i forbrennings kammeret. Jeg kjørte på 115 dyse med 26mm gasser,
og den var særdeles sprek. Som tidligere sagt.... Athena er et skikkelig forsknings prosjekt :idea: :idea:
Pioner 8 med årer

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Legg inn av Guttorm »

Nils holger skrev:Athena er et skikkelig forsknings prosjekt :idea: :idea:
Noe for Pallesen altså :?:
Han liker å skru :) Til og med på ting som fungèrer 100% :shock:
CARPE DIEM!

laksen

Legg inn av laksen »

huff og huff, i dag ble stempelet for hullete på toppen og mista kompen helt. Det var med lang 9er plugg og 115 dyse.. tror jeg går tilbake til 110 dyse og kort plugg jeg, for stempelet var strøkent til jeg begynte å tulle med plugger igjen..

Bernt
Sted: Svelvik Vestfold

Legg inn av Bernt »

Er det hull i toppen på stemplet ? Vist det brenner hull i toppen er det for varm plugg eller for tidlig tenning , skjæring i eksos porten kommer av for mager blanding ! skjæring rundt hele stemplet kommer av for lite olje eller for trang borring .

Bernt

Svar