Dellorto 20 vs 21

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Svar
Nils holger
Sted: Lillesand

Dellorto 20 vs 21

Legg inn av Nils holger »

Alle vil så gjerne ha en 21mm dellorto.Ja det er jo kjempeflott det :roll: Fakta er vel at 20mm som dellorto leverer er mye mer velegnet til formålet. 21mm er beregnet for motorer med reed ventil, og det er det jo bare corvetten som har. Har faktisk forsket og holdt på mye med dette ( ja jeg har både 20 og 21mm gasser) 20 mm er bygd for motorer uten reed ventil og kan monteres på alt av sachs. Får du en tungt porta sylinder som feks. Athena er det faktisk særdeles vanskelig og få den til og gå reint med 21mm gasser, du må nesten dyse deg i hjel. Med 20mm er det aldri noe problem. Den fungerer som en drøm uansett hva du monterer den på. Forgasserene ser lik ut, men er helt forskjellig bygd opp.
Pioner 8 med årer

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Re: Dellorto 20 vs 21

Legg inn av Guttorm »

Joda jeg elsker dellorto og athena :!: helst med proma eller MP5 potte :D
Bra innlegg Nilser`n!
Utav dette slipper andre å eksperimentere seg ihjel med forgassere, dyser, potter, porting, u-name-it når selveste doktor Holger har funnet ut hva som fungèrer og hva som rett og slett IKKE fungerer?
Det som vel er i alles interesse er å knekke koden til noe som gir sprut til tusen og som samtidig er stabilt :idea:
CARPE DIEM!

Nils holger
Sted: Lillesand

Legg inn av Nils holger »

Takker guttorm :D Du er ukens vinner og vil motta et oppbrukt athena stemepel i posten :shock:
Pioner 8 med årer

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Legg inn av Guttorm »

Gleder meg til forsendelsen, Nilsern!
Nå har det seg slik at jeg har en blå plastkasse med gammelt ræl, skada og defekte deler som jeg ikke har fastsatt noen dato for når den blir tatt med til søppelfyllinga så et stempel av typen athena er det nok plass til :wink:
CARPE DIEM!

Svar