Borring og trimming av Corvette
Moderator: Guttorm
-
- Innlegg: 45
- Registrert: 12 apr 2009 14:39
- Sted: seljord i telemark
Borring og trimming av Corvette
Hei!
Noen av tempo trimmerne her på forumet som har prøvd å borra corvette sylinder'n over 41,5 mm? altså borre så mye at skjørte kanten blir borte.
Ser det blir gjort på Suzuki Tsx, og sikkert andre mopeder. men lurer da på om det samme går på corvette sylindern, eller er det for lite gods i sylla til å gjøre det?
Noen av tempo trimmerne her på forumet som har prøvd å borra corvette sylinder'n over 41,5 mm? altså borre så mye at skjørte kanten blir borte.
Ser det blir gjort på Suzuki Tsx, og sikkert andre mopeder. men lurer da på om det samme går på corvette sylindern, eller er det for lite gods i sylla til å gjøre det?
Sist redigert av tempo-jarle den 03 des 2011 01:40, redigert 1 gang totalt.
Tempo corvette 1971
Honda trx 250 ex
Daelim cordi
Volvo 144 s 1967
Honda trx 250 ex
Daelim cordi
Volvo 144 s 1967
-
- Innlegg: 211
- Registrert: 28 okt 2008 16:30
- Sted: Ise City
Re: "Ekstrem" borring av Corvette/Comet sylinder
skal ikke være noe problem, blir jo større slitasje på stempel osv!
-
- Innlegg: 45
- Registrert: 12 apr 2009 14:39
- Sted: seljord i telemark
Re: "Ekstrem" borring av Corvette/Comet sylinder
Så eg kan bruke 43 mm Suzuki AC stempel og borre sylindern såppas, får eksempel?
Tempo corvette 1971
Honda trx 250 ex
Daelim cordi
Volvo 144 s 1967
Honda trx 250 ex
Daelim cordi
Volvo 144 s 1967
Re: "Ekstrem" borring av Corvette/Comet sylinder
En kompis av meg borra en 3,5 hk svenskesylle til 43 mm.
Christian.
Christian.
-
- Innlegg: 31
- Registrert: 22 nov 2011 20:10
Re: "Ekstrem" borring av Corvette/Comet sylinder
men blir noe av efekten borte vist en borrer vekk skjørtekanten?
Tempo corvette 380 #1
Tempo corvette 380 (prosjekt) #2
Tempo corvette 380 (jubileum-prosjekt) #3
Tempo corvette 300
Tempo corvette 290 (under opp-pussing)
Parter (saxonette)
Volvo 240 GL
Zetor 3011
"gje ann i bånn, de ekje turbo på'n"
Tempo corvette 380 (prosjekt) #2
Tempo corvette 380 (jubileum-prosjekt) #3
Tempo corvette 300
Tempo corvette 290 (under opp-pussing)
Parter (saxonette)
Volvo 240 GL
Zetor 3011
"gje ann i bånn, de ekje turbo på'n"
-
- Innlegg: 211
- Registrert: 28 okt 2008 16:30
- Sted: Ise City
Re: "Ekstrem" borring av Corvette/Comet sylinder
borrer du den til 43mm går den jo bedre enn med 41,5mm borring f.eks, men om den hadde gått bedre om du hadde hatt skjørtekantene på 43mm kontra uten, ekke godt å si!
-
- Innlegg: 45
- Registrert: 12 apr 2009 14:39
- Sted: seljord i telemark
Re: "Ekstrem" borring av Corvette/Comet sylinder
Da må det prøvest! har et par svenske og tyske comet sylindere, hadde kansje vært tøft å sammenlingna med å uten skjørtekant og litt forskjellig porting av spyleport og eksosport, kansje litt utbedring av forbrenningsrommet i tilleg.
forgasser blir 20 dellorto og eksos blir comet uten innmat, vis en ikke får tak i noe grommere på loppemarked, hehe
Takker for alle svar!
forgasser blir 20 dellorto og eksos blir comet uten innmat, vis en ikke får tak i noe grommere på loppemarked, hehe
Takker for alle svar!

Tempo corvette 1971
Honda trx 250 ex
Daelim cordi
Volvo 144 s 1967
Honda trx 250 ex
Daelim cordi
Volvo 144 s 1967
-
- Innlegg: 31
- Registrert: 22 nov 2011 20:10
Re: "Ekstrem" borring av Corvette/Comet sylinder
ja hadde vert morro å prøvd, har jo 2-3 syl som ikkje er brukans ;)
Tempo corvette 380 #1
Tempo corvette 380 (prosjekt) #2
Tempo corvette 380 (jubileum-prosjekt) #3
Tempo corvette 300
Tempo corvette 290 (under opp-pussing)
Parter (saxonette)
Volvo 240 GL
Zetor 3011
"gje ann i bånn, de ekje turbo på'n"
Tempo corvette 380 (prosjekt) #2
Tempo corvette 380 (jubileum-prosjekt) #3
Tempo corvette 300
Tempo corvette 290 (under opp-pussing)
Parter (saxonette)
Volvo 240 GL
Zetor 3011
"gje ann i bånn, de ekje turbo på'n"
-
- Innlegg: 45
- Registrert: 12 apr 2009 14:39
- Sted: seljord i telemark
Re: Borring og trimming av Corvette
Ikveld tok jeg meg den frihet og modifisere et Tsx innsug til Dellorto så det passa på Cometsylinderen. spørsmålet er om forgassern kommer til og bånne i blokka før sylindern er skikklig nedpå. har lyst til å beholde det orginale utsende med det deksle over ramma/motor/forgasser og comet potta ;)
Målet er en corvette som går meget godt og ser orginal ut
Målet er en corvette som går meget godt og ser orginal ut

Tempo corvette 1971
Honda trx 250 ex
Daelim cordi
Volvo 144 s 1967
Honda trx 250 ex
Daelim cordi
Volvo 144 s 1967
-
- Innlegg: 1062
- Registrert: 22 aug 2006 12:24
- Sted: Lillesand
Re: Borring og trimming av Corvette
Det er vel du den eneste som kan si, som faktisk driver med det 

Pioner 8 med årer