Omregistrering av trimmet moped til lett motorsykkel?

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Svar
AndersFR
Sted: Asker

Omregistrering av trimmet moped til lett motorsykkel?

Legg inn av AndersFR »

Er det noen som vet om det er enkelt, vanskelig eller umulig å få omregistrert en trimmet moped, f.eks. en Corvette, av eldre årgang (70-talls eller før) til lett motorsykkel? Kreves det endringer av f.eks. bremser eller sånt? Det fantes jo Comet, den hadde vel ikke bedre lys og bremser enn Corvette, den?

Jeg mener, hvis man får gjort det, og har førerkort for motorsykkel, så kan man faktisk helt lovlig kjøre trimmet moped på veien. Ikke at jeg har bruk for trimmet moped akkurat, jeg har Taifun. Hadde bare vært artig å vite om jeg noen gang skulle bli overmannet av lyst til å blodtrimme Corvetten til svigers. Vel, først får jeg få den til å gå igjen.

afr.

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Re: Omregistrering av trimmet moped til lett motorsykkel?

Legg inn av Christian »

Jeg har hatt en Comet som var omregistrert fra Corvette. Dvs den var fortsatt en Corvette 300, men under merknader stod det at den var ombygd og godkjent som Comet 600. Dokumentasjon på at ramme, bremser etc er likt må frmlegges ved godkjenning. Den var fortsatt bare registrert for 1 person. Mener å huske at det ikke var byttet bakdempere på den.

Christian.

tempo cørve
Sted: Mopedbyen

Re: Omregistrering av trimmet moped til lett motorsykkel?

Legg inn av tempo cørve »

Litt gammel tråd dette, men jeg tar den opp igjen.
Christian skrev:Jeg har hatt en Comet som var omregistrert fra Corvette. Dvs den var fortsatt en Corvette 300, men under merknader stod det at den var ombygd og godkjent som Comet 600. Dokumentasjon på at ramme, bremser etc er likt må frmlegges ved godkjenning. Den var fortsatt bare registrert for 1 person. Mener å huske at det ikke var byttet bakdempere på den.

Christian.
Så det eneste du gjorde var å trimme corvetten og få den godkjent som motorsykkel? Ikke mer hokus pokus enn det?
Da må jeg få gjord det en gang med min 380. Skal de ha papirer på motor da eller? Altså så må det være en original cometmotor.
Hvordan er det du framlegger bremsene da? Papirer på at de er like som på cometen?
Tempo Corvette 1980 . Svart og hvit.

Svar