Porting av 60 cc syl ? OPPDATERING....

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Svar
Brukeravatar
silverback

Porting av 60 cc syl ? OPPDATERING....

Legg inn av silverback »

Har akkurat fått en 60cc sylinder i postkassen :) Er det noen som har erfaring med porting av disse ? Takknemmelig for alle innspill !!
har tenkt og bruke denne med et proma anlegg for puch maxi (med eksosbend i Comet dimensjon) og en 21 dellorto. Regner med at forgasseren er i største laget, men siden den ligger i hylla mi må jeg nesten bare prøve.... Har også en planet topp som jeg tenker og squishe kantene på slik at den er smooth og fin mot 41mm sylinderløpet. Saken er at vi e tre 100+ gubba me hver sin Corvis.... er e det prestisje i å komme fortest frem :)
Sist redigert av silverback den 23 sep 2011 22:02, redigert 2 ganger totalt.
Lang gass, går godt !

skromp
Sted: Meråker N-Trøndelag

Re: Porting av 60 cc syl ?

Legg inn av skromp »

Du kan kontakte CYLMO (Trondheim)de er gode på det.Jeg har villet portet veivhuse med det samme.Det var det jeg fikk anbefalt av de.

Brukeravatar
silverback

Re: Porting av 60 cc syl ? OPPTATERING....

Legg inn av silverback »

Etter mye grubbling leita æ fram fila, å gikk i gang. Innsug, skyllekanala, eksos, stempel og topp fikk sæ en runde. Har også laga innsug for 17mm Dellorto. Resultat : 80 km på flat mark (gps, e jo sekkert 90 i moped sammenheng ;)
Moppen har blitt veldig sterk og kommer opp me hjule på gassen, i første vell og merke. Har hatt ei rekordmåling på 94 kmt i medvind og meland.
Arti arti !!
Lang gass, går godt !

Svar