Forgassere

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Svar
Nils holger
Sted: Lillesand

Forgassere

Legg inn av Nils holger »

Er ikke ofte jeg er i det lyrisk hjønet med lyst til og skrive, men i dag er vist dagen :shock: Har jo holdt på endel med sprint/trigger motoren det siste året. De fleste jeg kjenner kjører jo med bing forgasser, og det er jo forstålig nok.
Den ser riktig ut og er jo fabrikk montert på disse motorene. Selv kjører jeg med delorto, fordi det er den eneste je får plass til. Når det er sagt må jeg jo si at delortoen på mange måter virker mye bedre!!!!!!! Trenger bla. aldri skru av bensinkranen hvis den står i en halvtimes tid. Bare et tråkk og den starter med en gang.Har heller aldri start problemer på halv varm motor som jeg ser mange med Bing forgasser har. Samt et hav av muligheter med dyser,
og de koster nesten ingen ting. Har diskutert dette med andre med bre erfaring med sprint,og de er faktisk enig med meg.
Pioner 8 med årer

Frode L

Re: Forgassere

Legg inn av Frode L »

Hei! Har kjøpt triggermotor til min Safir og lurte på hvilken dellorto forgasser som passer best på den? Har to stk liggende PHBG 19 DD og PHBG 19,5.har prøvd sistnevnte men virker som den får for mye bensin.Er det kun justering som skal til eller skifting av dyser?Vil gjerne se bilder av dellorto og trigger på Safir med fixe luftfilterløsninger :) Frode.

Svar