Trigger og athena sett/polini

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Re: Trigger og athena sett/polini

Legg inn av Guttorm »

Hvordan man lurer purken kan man diskutere på et andre "chatte" forum!

http://tempo-onlinenet.web5.sircon.net/ ... =34&t=3778
CARPE DIEM!

tempotom.com

Legg inn av tempotom.com »

Guttorm skrev:Hvordan man lurer purken kan man diskutere på et andre "chatte" forum!

http://tempo-onlinenet.web5.sircon.net/ ... =34&t=3778
Okei du har rett. Beklager.

panter-sprint

Legg inn av panter-sprint »

jeg har en panter med sprint sylinder og stemepl, da greier jeg ca 65, har også en sprint potte og da bli det rund 70km/t
sprint sylinder er 100% lik utvendig som orginal panter sylinder men potta er litt større

Nils holger
Sted: Lillesand

Legg inn av Nils holger »

Og hvis du har 14 tenners drev framme og riktig forgasser, så gjør de jammen meg bortimot 80. :lol: :lol:
Pioner 8 med årer

tempo_panter
Sted: Ise City

Legg inn av tempo_panter »

panter 470 sport skrev:
tempotom.com skrev: Skal bruke en Delorto 21 mm. Har kjøpt diverse dyser for å prøve meg fram. :D
Erdu sikker på dette med gjengestenger.Har akkurat monter gjengestenger med Loctait låselim. Vil virkelig 8mm gjengestang ekspandere så mye :?:
Sylinderen ble mye mere stabil med 8mm. Det er en klaring på 0,2 mm mellom pinnboltene og hullene i syl
gjengestengene strekker seg så mye at det fiser forbi mellom topp og sylinder når det blir varmt. Dett vet jeg av egen erfaring. Så det er bare å skaffe seg 6mm pinnbolter som er beregnet til formålet, og kjøre i vei :)
ekke noe problem å bruke 8mm gjengestenger, men bør bruke rustfritt og lange muttere siden dem ryker i gjengene, ihvertfall på min panter! 6mm er bare søppel, holder jo ikke og det blir ikke stabil i hele tatt! :)

tempo_panter

Hva er toppfarten folket her klarer å få med athena settet`? film av moppa? :)

Nils holger

Så må jeg bare svare. Bruker de orginale 6 mm boltene som sitte på re motoren og 50s med alusylinder. Har lagd meg hylser som jeg trer utenpå bolten som da naturligvis er 6 mm inv. og 8 mm utv. Har aldri hatt noen problemer med dette. Tett som ei potte i toppen, og ingen brekte bolter (på to år). Ja hvor fort går en Panter med Athena? Kommer vel litt an på hvor god en er til og sette den opp. Min med 6 gir 14-36 tenneres dreving 26mm forgasser og meget god trimpotte, 5-6 varmegrader, litt heldig med vind og lett helling på sletta, langflat over styret og helt tomt 6 gir målt til 123 km. Den går litt bedre en en panter med 125 Fighter motor, både i aks. og toppfart. Athena settet er bra, men har sine ulemper. Mye vibrasjoner er det. Den ha også et merkelig fall i dreiemoment og effekt rett før den virkelig tar av :wink:
Pioner 8 med årer

tempo_panter

etter gps eller bil?

Nils holger

Etter en relativt ny motorsykkel med elektronisk speedometer, men den kan jo selvfølgelig vise noe km for mye.
Pioner 8 med årer

mctempo
Sted: Sør-Trøndelag

Legg inn av mctempo »

Nils holger skrev:Så må jeg bare svare. Bruker de orginale 6 mm boltene som sitte på re motoren og 50s med alusylinder. Har lagd meg hylser som jeg trer utenpå bolten som da naturligvis er 6 mm inv. og 8 mm utv. Har aldri hatt noen problemer med dette. Tett som ei potte i toppen, og ingen brekte bolter (på to år). Ja hvor fort går en Panter med Athena? Kommer vel litt an på hvor god en er til og sette den opp. Min med 6 gir 14-36 tenneres dreving 26mm forgasser og meget god trimpotte, 5-6 varmegrader, litt heldig med vind og lett helling på sletta, langflat over styret og helt tomt 6 gir målt til 123 km. Den går litt bedre en en panter med 125 Fighter motor, både i aks. og toppfart. Athena settet er bra, men har sine ulemper. Mye vibrasjoner er det. Den ha også et merkelig fall i dreiemoment og effekt rett før den virkelig tar av :wink:
Hei, jeg har solgt mine Athena-sett og har kjøpt meg nye Polini-sett i stedet som jeg også tenker å sette på 6-girs motor.
Du skriver at du har en meget god trimpotte til Athena-settet ditt. Er det Proma trimpotte til Honda MB 5 eller hva er det?
Mvh. Jan.
JGD

Svar