Heisan
Driver på og monterer i hop en trigger motor som skal ha en athena sylinder på 80ccm Her er det 8mm hull på sylinder pinnbolt hullan.
Den originale pinnbolten er bare 6mm. Det er vel da lurt å borre opp ,gjenge og sette i 8mm pinnbolta. Det er etter mitt syn bare disse boltan som sentrerer sylinderen. Kappa nede på syl.er for rom for dette.
Er det forskjell på Athena og polini har begge sylinderan ligganes. Ser like ut for meg
Hvordan skal jeg kjøre inn dette settet og hvor lenge og hvilken oljeblanding må eg ha.
Hvordan er det med mengden av olje i selve motoren og hvilken type bør jeg velge der
Sylinderen blir sendtret av sylinderfoten som går ned i blokka. det er 8mm hull for at den skal kunne stå 100% rett ned i blokka og at pinnboltene skal kunne ekspandere litt. Kjør med ordentlig pinnbolter, ikke gjengestenger( de strekker seg så man mister komperisjonen når de blir varme). Jeg pleier å kjøre med 4% castrol tts olje. Innkjøringen er jeg litt usikker på, da jeg aldrig har kjørt inn en ny athena/polini sylinder
Hvordan forgasser skal du bruke?
tempo ts 1990
tempo re 50r 1991
tempo panter 470 sport 1977
tempo trygg sachs 1983
tempo corvette 380 1977
tempo tiger 520 1987
Honda cb 100 k2 1972
For å kjøre inn en ny sylinder anbefaler jeg 10 timer variert kjøring, aldri ha noe høyt turtall de 3-4 første timene og la den stå og varme seg i ca. 5 min før kjøring.
Dette er veldig forsiktig innkjøring, men da er du sikker på at den er godt innkjørt
panter 470 sport skrev:Sylinderen blir sendtret av sylinderfoten som går ned i blokka. det er 8mm hull for at den skal kunne stå 100% rett ned i blokka og at pinnboltene skal kunne ekspandere litt. Kjør med ordentlig pinnbolter, ikke gjengestenger( de strekker seg så man mister komperisjonen når de blir varme). Jeg pleier å kjøre med 4% castrol tts olje. Innkjøringen er jeg litt usikker på, da jeg aldrig har kjørt inn en ny athena/polini sylinder
Hvordan forgasser skal du bruke?
Skal bruke en Delorto 21 mm. Har kjøpt diverse dyser for å prøve meg fram.
Erdu sikker på dette med gjengestenger.Har akkurat monter gjengestenger med Loctait låselim. Vil virkelig 8mm gjengestang ekspandere så mye
Sylinderen ble mye mere stabil med 8mm. Det er en klaring på 0,2 mm mellom pinnboltene og hullene i syl
Prøv 105 eller110 dyse tror ikke det er så galt i utgangspunktet på 21mm gasser bruk 4% olje
ikke vær helt bajas i begynnelsen når du kjører. Kjenn etter at den ikke får kvelnings fornemelser
ved full gass tyder da på at den går for magert ( men nå vet jeg lite om hvor mye du kan og skjønner av
hva som er mager blanding og fet blanding) Når det gjelder innkjøring er det nicacyl cylindrer(hardcrom)
Disse tåler ganske så mye mer en støpejern og tåler endel tøffere innkjøring
tempotom.com skrev:
Skal bruke en Delorto 21 mm. Har kjøpt diverse dyser for å prøve meg fram.
Erdu sikker på dette med gjengestenger.Har akkurat monter gjengestenger med Loctait låselim. Vil virkelig 8mm gjengestang ekspandere så mye
Sylinderen ble mye mere stabil med 8mm. Det er en klaring på 0,2 mm mellom pinnboltene og hullene i syl
gjengestengene strekker seg så mye at det fiser forbi mellom topp og sylinder når det blir varmt. Dett vet jeg av egen erfaring. Så det er bare å skaffe seg 6mm pinnbolter som er beregnet til formålet, og kjøre i vei
tempo ts 1990
tempo re 50r 1991
tempo panter 470 sport 1977
tempo trygg sachs 1983
tempo corvette 380 1977
tempo tiger 520 1987
Honda cb 100 k2 1972
tempotom.com skrev:
Skal bruke en Delorto 21 mm. Har kjøpt diverse dyser for å prøve meg fram.
Erdu sikker på dette med gjengestenger.Har akkurat monter gjengestenger med Loctait låselim. Vil virkelig 8mm gjengestang ekspandere så mye
Sylinderen ble mye mere stabil med 8mm. Det er en klaring på 0,2 mm mellom pinnboltene og hullene i syl
gjengestengene strekker seg så mye at det fiser forbi mellom topp og sylinder når det blir varmt. Dett vet jeg av egen erfaring. Så det er bare å skaffe seg 6mm pinnbolter som er beregnet til formålet, og kjøre i vei
Litt sent for det. Har allrede gjenga om til 8 mm.
tempotom.com skrev:
Skal bruke en Delorto 21 mm. Har kjøpt diverse dyser for å prøve meg fram.
Erdu sikker på dette med gjengestenger.nter gjengestenger med Loctait låselim. Vil virkelig 8mm gjengestang ekspandere så mye
Sylinderen ble mye mere stabil med 8mm. Det er en klaring på 0,2 mm mellom pinnboltene og hullene i syl
gjengestengene strekker seg så mye at det fiser forbi mellom topp og sylinder når det blir varmt. Dett vet jeg av egen erfaring. Så det er bare å skaffe seg 6mm pinnbolter som er beregnet til formålet, og kjøre i vei
Litt sent for det. Har allrede gjenga om til 8 mm.
Det viste seg at jeg har trøbbel med giran så bi eg å bruke en motor som han dragsett har hatt. Her er det 6 mm gjenger så det bi vel greit
tempotom.com skrev:
Det viste seg at jeg har trøbbel med giran så bi eg å bruke en motor som han dragsett har hatt. Her er det 6 mm gjenger så det bi vel greit
Da ordner det seg jo
tempo ts 1990
tempo re 50r 1991
tempo panter 470 sport 1977
tempo trygg sachs 1983
tempo corvette 380 1977
tempo tiger 520 1987
Honda cb 100 k2 1972
Har prøvd motoren i ramma. Det her bi tøft. Finnes det noen athena sylindere somer 50ccm.
Hva er den beste løsninga når det gjelder å lure purken. Det e dyrt å bli tatt.
Lurer på dette for vi skal ha et veteran løp på ca.11mil og da bi ikke eg å kjør i bare 50 kmh.
I den her anledninga blir motoren montert på 1970 mod. Safir. Noen tips