Høykomp topplokk

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Høykomp topplokk

Legg inn av Christian »

Har fått preparert et topplokk til 60cc Cometsett. Følgende er gjort: Tettering dreid bort, ny tettering dreid opp litt lenger ut, litt utgraving av forbrenningsrom. Etter første prøveturen er kommentaren: WOW! Dette gjorde underverker. Den ble vanvittig sterk, også på lave turtall! Økte jamt opp til 80 på flata med meg (drøyt 110 kg) uten problemer. Anbefales!

Christian.

Brukeravatar
FredrikT
Sted: Åkrehamn, Karmøy

Re: Høykomp topplokk

Legg inn av FredrikT »

Christian skrev:Har fått preparert et topplokk til 60cc Cometsett. Følgende er gjort: Tettering dreid bort, ny tettering dreid opp litt lenger ut, litt utgraving av forbrenningsrom. Etter første prøveturen er kommentaren: WOW! Dette gjorde underverker. Den ble vanvittig sterk, også på lave turtall! Økte jamt opp til 80 på flata med meg (drøyt 110 kg) uten problemer. Anbefales!

Christian.
Jøss Christian, kommer dette ut for salg?
Har du eventuelt tenkt på pris? :wink:
Hørtes uansett interessangt ut !
Sist redigert av FredrikT den 24 apr 2008 22:39, redigert 1 gang totalt.
Tempo Saxonette 120
Tempo Handy
Tempo Corvette 290
Tempo Panter 370
Tempo Comet 600
Tempo Panthena 370
Tempo Comfort

Gnisten Tempoklubb

sigi
Sted: Vennesla

Legg inn av sigi »

Høres interessangt ut ja.
Har du noen bilder av det?
Tempo!

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Legg inn av Christian »

Vurderer salg ja, prisen blir ca 5-600 + ditt gamle topplokk. Forutsetter uskadde topper, om det er skade på den, får du samme toppen i retur preparert.

Christian.

Brukeravatar
Kåre Wetten
Sted: St. Hanshaugen, Oslo

Legg inn av Kåre Wetten »

Jeg er nok litt mindre enn Christian (20 kg), men merket stor forskjell fra min originale Comet da jeg prøvde hans på Glåmdalsmarkedet lørdag. Min Comet liker seg best på høyt turtall, mens hans var med helt fra bunnen av.
Har Tempobrødrene Swing 31 (58) , Taifun 35 (53) Comet 600 (50) , søster Trygg Corvette 300 (45) og ikke minst lillebror Trygg Fighter 230 (44).

jan werner

Legg inn av jan werner »

dette settet med den toppen og portet sylinder er RÅTT for å si det mildt.
TEMPO SPORT

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Legg inn av Guttorm »

Kunne du klaska ut et bilde av top speed/ high power toppen Christian?
:)
CARPE DIEM!

SjurL
Sted: Trondheim

Legg inn av SjurL »

Har noen spørsmål til følgende:
"Tettering dreid bort, ny tettering dreid opp litt lenger ut, litt utgraving av forbrenningsrom.."

Hvorfor dreier du BORT tetteringen? Du mener veivtettingen/zimmerringene rundt veiva, ikke sant?
Og hvorfor er den nye DREID OPP??
Og hvorfor UTGRAVING av forbrenningsrom?? Mener du utgraving av spyleporter?? Isåfall her ikke dèt noe med forbrenningsrommet å gjøre.

Og hvor får du gjort dette, eller er det du som gjør det? Jeg er interessert i å prøve på en topp jeg har liggende

tempo_panter
Sted: Ise City

Legg inn av tempo_panter »

han dreier bort tetteringen på toppen og dreier den lenger ut å så dreier han ut inni toppen og så sliper han den sikkert ned et par millimeter så det blir bedre komp :wink:

Brukeravatar
FredrikT
Sted: Åkrehamn, Karmøy

Legg inn av FredrikT »

SjurL skrev:Har noen spørsmål til følgende:
"Tettering dreid bort, ny tettering dreid opp litt lenger ut, litt utgraving av forbrenningsrom.."

Hvorfor dreier du BORT tetteringen? Du mener veivtettingen/zimmerringene rundt veiva, ikke sant?
Og hvorfor er den nye DREID OPP??
Og hvorfor UTGRAVING av forbrenningsrom?? Mener du utgraving av spyleporter?? Isåfall her ikke dèt noe med forbrenningsrommet å gjøre.

Og hvor får du gjort dette, eller er det du som gjør det? Jeg er interessert i å prøve på en topp jeg har liggende
Her har du nok missforstått en del !
Les overskriften, topplokket har ingen ting med verken veivtetning eller simmeringer og gjøre og gjøre, og forbrenningsrom er ikke spyleporter, det er forbrenningsrommet i toppen. Her er det altså topplokket det er snakk om, og ikke noe rundt veiva eller spyleporter :wink:
Er forresten Christian som gjør dette ja, du kan sende inn den gamle toppen til han og få en høykomp topp tilbake for
Christian skrev:5-600
.
Tempo Saxonette 120
Tempo Handy
Tempo Corvette 290
Tempo Panter 370
Tempo Comet 600
Tempo Panthena 370
Tempo Comfort

Gnisten Tempoklubb

Svar