Partner saxonette med sachs automat

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Brukeravatar
Brannmester

Partner saxonette med sachs automat

Legg inn av Brannmester »

Heisann. har kjøpt en partner saxonette invalidmoped med sachs motor. problemet er at den er heller slapp i fisken, mangler litt futt kan man si. finnes det noen enkel måte å få den til å rusle litt bedre?
leste en plass at noen borret forgasseren opp til 14 mm, gjelder dette både fra luftfilteret og på innsugs siden? vet noen om det finnes noen annen plombering på denne motoren?

har ikke behov for en 3 hjuling som kjører på bakhjulet, men ønsker litt mere bunndrag. tipper automaten stikker av med en del av motorkraften.

sender med noen bilder av villdyret...hehe

http://i259.photobucket.com/albums/hh29 ... GE_050.jpg

http://i259.photobucket.com/albums/hh29 ... lde001.jpg

http://i259.photobucket.com/albums/hh29 ... lde000.jpg

sigi
Sted: Vennesla

Re: Partner saxonette med sachs automat

Legg inn av sigi »

Hei og velkommen som nytt medlem Brannmester :D
Denne er vel fra Sverige om jeg ikke tar helt feil, da står det nok på en 8mm forgasser.
Tror det enkleste vil være å sette på en 12mm (samme som Corvette på corvetten)
Lykke til :wink:
Tempo!

Brukeravatar
Brannmester

heisann, takker for velkomsten. tror det er en 12 mm som står på, står iallefall 1/12/350 overfor innsuget til sylinderen. :) stemmer at den kommer fra sverige, laget på Norsjø mekaniske verksted, heter partner saxonette og er utstyrt med en sachs saxonette motor

av utstyr kan nevnes:

elstart
automat, 2 gir forover, 2 bak
blinklys forran og bak
skinnsete med armlener.
vindskjerm.

yepp, det var vel dt meste :D

arsa666
Sted: Starum

Legg inn av arsa666 »

jeg hadde slik sammen med bruttern når jeg var 12-13, artig sak det der :P
første mopeden jeg kjørte, turtla rundt på en stor åpen plass. fikk meg litt av en overraskelse når jeg svingte litt for brått med den, gassvaieren var visst ganske stram, så det endte med gassheng og opp på to hjul :lol:
Moped: - 2stk 19?? Tempo corvette i deler - 1981 Tempo Panter 470 - 1987 Tomos AT50
- 198? Honda Scoopy SH50 - 1992 Honda MT-5 - 2001 Motohispania Furia
Bil: - 1972 Audi 100 LS - 1977 Volvo 242 - 1987 Audi 100 Turbo Quattro - 1989 Audi 100 2.0

Brukeravatar
Brannmester

hehe, i svingene skal det ikke mye til før den kommer opp på to hjul, så man kan med litt sving klare og få en bitteliten børn i en skarp høyresving. har testet litt nå, gjør 30 på flat mark, og 34,6 i nedverbakke. trenger enda gode råd får å få litt mere bunndrag i "knalle" :D

traktor_tempo
Sted: Sör-östfold (Halden)

Legg inn av traktor_tempo »

Brannmester skrev:hehe, i svingene skal det ikke mye til før den kommer opp på to hjul, så man kan med litt sving klare og få en bitteliten børn i en skarp høyresving. har testet litt nå, gjør 30 på flat mark, og 34,6 i nedverbakke. trenger enda gode råd får å få litt mere bunndrag i "knalle" :D
Velkommen engang:)
Bytt gasser og cylinder (+stempel) til 17 mm;)
Crescent 1189 flakmoped, cometkit 13/32 med corvettehjul...bruksmoped *står trygt i garasjen*
Tempo Panter 470 1981 *solgt*
Tempo Corvette 380 1984 *til salgs*
Tempo Corvette 380 1980 Jubileum *solgt*

norsjø partner
Sted: Oslo

Legg inn av norsjø partner »

Brannmester.
Jeg har en identisk med din.
Artig doning - dog veldig treg.

norsjø
Sted: Trønder

Legg inn av norsjø »

Saxonette er bare slapp. Løsning med cometsett er heller ikke god når du har bare to gir.
Gjør som meg, monter en ekstra motor på det andre hjulet :-) Lett omdreving, og nå går den 50 på flata og 45 imotbakke. Hastigheter over 50 på Partner'n er direkte skremmende :roll:

http://tempoklubben.no/Billedgalleri/di ... m=57&pos=1

norsjø partner
Sted: Oslo

Legg inn av norsjø partner »

Hei.
Morsom løsning med to motorer, men noe sier meg at den ikke kan kjøres på veien.
Men sett at motor nr to var en elektromotor, og nr en ble brukt til lading - ja da har du en hybrid P-100.

Og slike har jo all mulig goodwill fra myndightene for tiden.

Så forøvrig en el-mc på Tyrigrava i høst - hjemmebygget og på skilter.

norsjø
Sted: Trønder

Legg inn av norsjø »

Selvfølgelig kan den kjøres etter veien, du må bare ikke bli tatt 8) (Kjørte på Tylldalstreffet med den i 2008, mange mil inkludert E6 og Rv3)
Satser på at en evt bilsakkyndig jeg skulle treffe har med en god porsjon humor :roll:

Svar