hva synes vi om trimming??

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Svar
tempopanter
Sted: Kristiansand
Kontakt:

hva synes vi om trimming??

Legg inn av tempopanter »

liker vi at folk trimmer tempoene eller liker vi det ikke?? noen som har noen formeninger??
Beklager skrive feil i inleggene mine har vanskelig for og se dem selv.

Tempo Panter 80-mod
Tempo Panter 77-mod

Marius

Legg inn av Marius »

Trimming rocker!!! :twisted: :twisted:

ikke noe vits å kjøre i 45 når man kan kjøre i 100!!!

Brukeravatar
Per
Sted: Fæssa / Gjøvik
Kontakt:

Legg inn av Per »

får ikke cometen min til å gjøre mer enn 90 jeg da men..

Jeg har ikke sansen for trim siden vi ødelegger en nasjonalmoped vi burde være mere stolte av å ha originale!!

Norsk produsert, kun vi i hele verden som har tempo! Hvorfor ikke ha mopedene originale slik de var da de kom? Kanskje det er om å gjøre å skjule at vi også en gang i tiden lagde mopeder?

Jeg mener vi burde kjøre originalt og kun bruker originale deler! Det er det beste da man har tempo!

Klart man kan trimme og ødelegge.. Men hva er nå vitsen i det?

Per 16
50's in the 60's!

Westby Corvette 240 -61, Tambar Comet 600 -66, Trygg Trigger Sport 810 -67, Trygg Corvette 300 -68, Zündapp C 50 Sport -75, Corvette 380P -92

TIC

Legg inn av TIC »

ødleger ikke hvs man feks: setter på cometsett på en corvette!!!

tempopanter
Kontakt:

det er jo en grunn til at corvetter ikke ble levert med samme motor som comet.. selv om comet blokka passer fint på corvette motoren så betyr det ikke nødvendivg vis at motoren har godt av det..

Tempo Panter 80-mod
Tempo Panter 77-mod

Brukeravatar
Per
Kontakt:

Legg inn av Per »

cometblokka er veldig autentisk med corvetteblokka da! å montere comet i corvette er ikke farlig bare en er veldig ren og vet hvordan det skal gjøres pluss å bruke alle originale deler som skal til!

å grusmekke som porting uten kyndig erfaring og boring til himmeldimensjon er ødelegging!

Det beste er jo å ha et cometsett samt å ha originalsettet liggende! pluss et ekstra deksel med hull i! Da er jeg FOR trim av tempo! men ikke noe mer!

hehe :wink:
50's in the 60's!

Westby Corvette 240 -61, Tambar Comet 600 -66, Trygg Trigger Sport 810 -67, Trygg Corvette 300 -68, Zündapp C 50 Sport -75, Corvette 380P -92

Brukeravatar
Tempo Nils
Sted: Muan

Legg inn av Tempo Nils »

Trimmingav corvette er bare dumt, fordi de er ikke så "robuste"
Men derimot panter går an

tempopanter
Kontakt:

øøøø... neppe.. hva gjør panter motoren så robust da :? ??har hatt motoren min oppe ved flere anledninger.. ser nå ikke så robust ut om du spør meg.. jeg sier nei til trimming av panter og heller ja til trimming av corvette..

Tempo Panter 80-mod
Tempo Panter 77-mod

Brukeravatar
Per
Kontakt:

Legg inn av Per »

jeg har skrudd sachs mlkax og lkh kanskje 1000 ganger og forsøkt det meste men det har aldri slått feil enn at jeg alltid har gjort alt for å få det mest mulig originalt! Det er klart best og jeg har mange ganger ikke sett noen annen utvei! Det originale er best og mange synes det er kjett å kjøre i 45, rens eksosanlegget skikkelig og forgasseren! Kanskje stiften må justeres eller byttes og plugg? da gjør den 60 på flata min iallefall! Det er mer enn nok på en moped!

For å være helt ærlig elsker jeg tempo'n! har ikke sånne ekstreme følelser som på kvinnfolk men det er nostalgien som gjør det hele nærmest magisk da en tråkker kickpedalen og det frater av potta! Min står i deler nå men har kommet langt og har snart hele rommet fyllt opp av deler! Og der er det kun originale deler som gjelder! Grå magura og Naglet N-merker samt helt kavanes originalmotor som yter ca. 2.4 hester og som sparker nokså bra ifra om en sammenligner den med mange mange andre dagens plomberte mopeder!
50's in the 60's!

Christian
Sted: Kongsvinger, Hedmark
Kontakt:

Legg inn av Christian »

Jeg har en "ekstra" motor som er trimmet, som jeg kan sette i en av mopedene mine dersom jeg vil. Da har jeg orginalmotoren intakt, og kan bygge om til orginal igjen på et øyeblikk. Dermed kombinerer jeg det å holde det orginalt med den lekne følelsen det er å trimme. Den eneste jeg har som er "hellig", er en -64 290. Den skal få være orginal. Blir man forresten noen gang for gammel til å "leke" med mopeder?

Christian (42 år ung og leken)

Svar