Overdim stempelfjær til Barikitstempel

Her kan du delta i, eller starte diskusjon som har med trimming å gjøre. Husk at trimming er forbudt. Tempo-Online.net tar sterk avstand fra trimming.

Moderator: Guttorm

Svar
Bjørn Holst

Overdim stempelfjær til Barikitstempel

Legg inn av Bjørn Holst »

Jeg kjører med et 41 mm Barikitstempel, men jeg har fått for stort ringgap. Jeg skulle gjerne kjøpt en fjær i overdim, f.eks. 41,25 og filt ringgapet til passe åpning. 0,17 mm burde være passe på den boringen og en standardfjær gir ca. 0,35 mm. Dette gir for stor lekkasje når man bare har en fjær på stemplet. Råd om hvor kjøpe mottas med takk. Bjørn Holst.

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Re: Overdim stempelfjær til Barikitstempel

Legg inn av Guttorm »

Hei Bjørn!

Har du prøvd med nye 41 fjærer og sett hva åpningen viser da?
Det finnes Suzukistempel og få kjøpt som alternativ.
Har selv måttet bite i gresset i manko på 39,2 fjærer til Corvette og må derfor kort og godt kjøpe nytt, komplett stempel :(
Med det Suzuki stempelet jeg viser til får du det siste ut av sylinderen til 41,5. Det skal vel holde hardt at ringene til dette stempelet er å få kjøpt i "løs" vekt eller i det hele tatt passer ditt stempel...?
CARPE DIEM!

Bjørn Holst

Legg inn av Bjørn Holst »

Det er med ny fjær åpningen blir 0B,35. Sylinderen virker ikke rom ennå. Ingen skjørtebank med kaldt stempel.Derfor trenger den kun en ny fjær. Hvis du eller noen vet hvor jeg kan prøve å kjøpe er det fint. Bjørn Holst.

Brukeravatar
Guttorm
Sted: Stavanger

Legg inn av Guttorm »

Ville hørt med Thorbjørn hos firmaet Kjell Berg eller Hroar Stuestøl i Lyngdal.
CARPE DIEM!

Svar