Hva er riktig pris for en Tempodel?

Her kan du poste generelle Tempotemaer og legge ut spørsmål, diskutere osv.

Moderator: Guttorm

Jensen

Legg inn av Jensen »

Lurte på hvor mye jeg kan regne med å få hvis jeg selger min Tempo Corvette 300 1967 modell.

Den går veldig bra. Og så vidt jeg veit er det meste orginalt. Det eneste som er med den er at den er litt slitt i lakken.

hvor mye kan man kunne få for den hvis jeg velger å selge :?:

Brukeravatar
Per
Sted: Fæssa / Gjøvik
Kontakt:

Legg inn av Per »

Jensen skrev:Lurte på hvor mye jeg kan regne med å få hvis jeg selger min Tempo Corvette 300 1967 modell.

Den går veldig bra. Og så vidt jeg veit er det meste orginalt. Det eneste som er med den er at den er litt slitt i lakken.

hvor mye kan man kunne få for den hvis jeg velger å selge :?:
Så lenge den ikke har noen utpreget skader og har alle dekaler, samt er helt komplett er den nok verdt 5-7 tusen kroner. Jeg har inntrykk av at så lenge den er i original stand, er den ganske attraktiv på markedet. Er saltrekket i orden på den? det kan dra opp prisen litt.
50's in the 60's!

Westby Corvette 240 -61, Tambar Comet 600 -66, Trygg Trigger Sport 810 -67, Trygg Corvette 300 -68, Zündapp C 50 Sport -75, Corvette 380P -92

Jensen

Legg inn av Jensen »

Ingen skader... bare en liten bulk i tanken... saltrekket er i orden ja... kjøpte den i fjor sommer, selgeren sa at alt var orginalt... men jeg har ikke så mye greier på tempo så jeg veit ikke hvordan jeg ser forskjell på orginaldeler og ikke orginal deler... det jeg har gjort er å skyfte ut støtta bare...

men noen som har no tips om hvor man kan legge den ut på salg? der man kan få litt for den???

Brukeravatar
administrator
Site Admin
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Legg inn av administrator »

Jensen skrev:men noen som har no tips om hvor man kan legge den ut på salg? der man kan få litt for den???
Ville absolutt lagt den ut her på Tempo-online. Det er gratis+ at jeg tror jeg med stor sikkerhet kan si at vi har verdens største annonseplass for Tempo.

Annonsen legger du bare ut som et vanlig innlegg i forumet :D
Administrator av forumet
Corvette 1965 modell
Swing 175 1958 modell
Div MZ og Crescent

Jensen

Legg inn av Jensen »

da blir den nok lagt ut der i løpet av et par dager tenker jeg...

så da er det bare å gi no goe bud :D

lb9td
Sted: Nittedal
Kontakt:

PRIS komplett eksosanlegg Sachs 150 cc + hjelm

Legg inn av lb9td »

Hva mener folket at et komplett eksosanlegg til SACHS 150 cc fra 50 tallet brukt på Standard er verdt ?? (urestaurert tilstand)

Og hvor mye skal man gi for Tommy hjelmer ???
Standard 1953 modell, 2 seter.
Regnr. W-3263
BSA B33 1960 modell. 500 ccm, 26 hk
Regnr. T-7763

tempotom
Sted: Verdal
Kontakt:

Legg inn av tempotom »

Jeg fikk en strøken blå Basse Hveem tommyhjelm i gave kjøpt på auskjon for et par hundre, en annen hvit Basse Hveemhjelm betalte jeg ca 600 for. Den hadde fulgt en moped fra '62 som hadde gått ca 6 mil. Det kan være smart å prøve flere kanaler, det går fremdeles an å være heldig. Noen har prøvd seg på 5000,- for en pottehjelm.
De fleste, meg inkludert vil ha delene så billige som mulig, og man kan sikkert oppfordre folk om å prise med fornuft selv om jeg mener at det må være opp til hver enkelt å prise vanskelige deler som sjelden dukker opp for salg. Hvor mye "kan" man ta for et Transportbakhjul feks som man kanskje skal bruke i framtiden, og som man garantert får slite med å skaffe igjen? Jeg mener det må være opp til hver enkelt, selv om jeg må blø når jeg skal ha deler. Det finnes endel delesamlere der ute (ikke nødvendigvis på tempo-online) som aldri selger og sjelden bytter vekk deler. Disse står lavt på min liste i alle fall når jeg skal kvitte meg med deler. Men det er ikke sikkert at det blir lettere å få tak i delene hvis man går ut fra lavere fastpriser, eller hevder at de er "verdt" mindre .
Det virker som deletilgangen har gått drastisk ned i det siste, i alle fall på disse sidene, så da er det vel naturlig at prisene presses opp også? Jeg redder meg som regel ved å bytte deler med gode venner, vi prøver å hjelpe hverandre ut av knipa. Frimerke- og platesamlere klarer utrolig nok å gå ut i fra standardpriser ved kjøp og salg.
Tom Fredrik Kjesbu

Tempoveteran

RE:Og hvor mye skal man gi for Tommy hjelmer ???

Legg inn av Tempoveteran »

Når det gjelder emnet potthjelmer er vel det ganske vanskelig og gi noen bestemt pris
På hva de skal koste!!
Det er lite av gode hjelmer igjen på markedet,og det blir stadig mindre og få kjøpt av disse.
Jeg har selv drevet med Tempo i ca 20 år og samlet hjelmer i ca halvparten av denne tiden.
Jeg kjøper noen for egen samling og andre hjelmer selger jeg videre.
Har solgt noen for 4-500 kr og andre hjelmer er gått for langt høyere pris.
Den dyreste jeg har levert har gått for 3900 kr.
Flere av disse hjelmene er gått til Drammen,der Tommy og Basse Hveem hjelmene ble laget.
Dette sier vel litt om hvor vanskelig disse begynner og bli og få fatt i.
I Sandnes er det en person i Norsk Tempo Klubb som har kjøpt flere stykker av meg,og
han var meget fornøyd med både hjelmer og pris på disse.
Mange av de hjelmene jeg har har jeg virkelig måtte blø for og få tak i.
En meget fin hjelm som jeg har fikk jeg ikke kjøpe for penger men måtte jobbe for hos en gammel kone.
Har i ettertid regnet på dette og funnet ut at den hjelmen ville ha kostet meg ca 4000kr hvis jeg skulle hatt en normal timelønn for jobben jeg gjorde.
Fikk da med hansker,briller og sidevesker.
Men for meg var det verdt hvert et øre.
Har hjelmer i min samling som ikke under noen slags omstendigheter vil bli solgt.
Ikke engang et bud på 5 lapper vil bli vurdert,da disse har større verdi enn penger for meg.
Et lite tankekors når det gjelder hvor vanskelig disse er:
Per Haaheim i Arendal(trollmannen med glassfiber) Han har begynt og nyprodusere disse i glassfiber.Når jeg snakket med han sist så manglet han bare noen til og sy innmaten til dem.
Konklusjonen er vel at prisene varierer og at disse tingene er så sjeldne at man kan regne med og måtte betale dyrt.
Men mann kan vel også her være heldig i blant som med andre deler/ting.

Brukeravatar
Per
Sted: Fæssa / Gjøvik
Kontakt:

Legg inn av Per »

den største grunnen til at man selger deler dyrt, er at da man skjønner at en kan ta masser for det istedenfor å selge til den prisen man ga for det! Bare de færreste tempoentusiaster selger deler videre til kolleger for prisen de en gang ga for det. Jeg synes det er helt opp til hver enkelt å tolke, men man får et ''inntrykk'' av hvordan personen er. Jeg selger delene mine for prisene jeg ga for de, kanskje mindre også hvis jeg vil at noen skal få et bra inntrykk av meg! Selger jeg deler som andre VET jeg har gitt atskillig mindre for, skjønner de med en gang at dette er en useriøs og urettferdig fyr å handle deler med. Men for de eldre med fete lommebøker i fast arbeid kan jo prisene dras opp. De tenker imidlertid ikke så mye på å få tempomiljøet blandt de yngre til å gro. Mange gir som oftest opp da deler o.l. koster altfor mye til at man ikke får råd til å kjøre engang. :roll:

Det finnes flere som vil tjene på å selge de brukte tempodelene sine, bud til du kan se skyene ved din side. Jeg synes man skal nyte tempo hobbyen, ikke tjene av andres økonomi for å raske tak i noe annet for så å selge det enda dyrere til en annen neste gang. Ola Nordmann har ikke så dårlig råd at han må tjene mangedobbelt på tempodeler. Men noen er jo som oftest mere griske enn andre da.. Det er vel ikke å komme ifra dessverre.. :(
50's in the 60's!

Westby Corvette 240 -61, Tambar Comet 600 -66, Trygg Trigger Sport 810 -67, Trygg Corvette 300 -68, Zündapp C 50 Sport -75, Corvette 380P -92

Svar